پیام سپاهان
امضای میثاق‌نامه کاهش طلاق بین 25 دستگاه استان اصفهان
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 18:37:50
پیام سپاهان - مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: میثاق نامه ای بین 25 دستگاه استان به امضا رسیده است تا در جهت کاهش مشکل طلاق در استان عمل شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمود ابراهیمی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه نخستین رویداد استارت آپی با محوریت کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی در استان اصفهان مانند کل کشور است و استان اصفهان در چهار محور این رویداد، دچار کاستی ها و آسیب های بسیاری است که باید برای رفع آن ها کوشید. 
وی با اشاره به آمارهای موجود از حاشیه نشینی در استان اصفهان گفت: حدود 450 هزار حاشیه نشین در اصفهان وجود دارد و این رقم رو به افزایش است. به منظور رفع مشکلات در این بخش، دفتر تسهیل گر از امسال برای مدیریت حاشیه نشینی در استان اصفهان تشکیل شده است. 
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در تمام حوزه های آسیب های اجتماعی اقداماتی به منظور کاهش این معضلات انجام شده است، تصریح کرد: در موضوع طلاق از پتانسیل موسسه های خیریه استفاده شده و بودجه خاص برای کاهش این معضل اجتماعی اختصاص داده شده و میثاق نامه ای بین 25 دستگاه استان به امضا رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در اصفهان بیش از هزار خیریه مشغول به فعالیت هستند که باید از ظرفیت این مراکز به درستی استفاده شود و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی صحیح است. در راستای تخصصی کردن خیریه ها اقداماتی آغاز شده و از طرح ها ایده های نو استقبال می کنیم. از سال گذشته خیریه ها به سمت کارآفرینی و کسب و کار متمرکز شده اند.
ابراهیمی تصریح کرد: ایده های کوچک می توانند امید و اعتماد را به جامعه تزریق کنند و از این ایده ها می توان برای بازتولید سرمایه اجتماعی استفاده کرد. همه در این حوزه مسئولیم و باید مسئولیت اجتماعی را در جامعه گسترش دهیم.
به گزارش ایسنا؛ نخستین رویداد استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی با محوریت طلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی از 8 تا 10 اسفند ماه سال جاری دردانشگاه اصفهان در حال برگزاری است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91738/امضای-میثاق‌نامه-کاهش-طلاق-بین-25-دستگاه-استان-اصفهان
بستن   چاپ