پیام سپاهان
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان مطرح کرد:
ضرورت ارائه راهکارهای علمی برای حل مشکلات اجتماعی جامعه
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 18:37:51
پیام سپاهان - معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: برگزاری رویداد استارت آپی تعامل بین جامعه و دانشگاه را فراهم و زمینه ارائه ایده های نو را برای رفع مشکلات اجتماعی کشور ایجاد می کنند. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر شانظری صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه نخستین رویداد استارت آپی با محوریت کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه جامعه حال حاضر دچار مشکلاتی از لحاظ مسائل اجتماعی است که باید برای رفع آن اقداماتی اساسی انجام شود.
وی برگزاری همایش‌ها و رویدادهایی برای طرح ایده های جدید در این حوزه را گره گشای مشکلات جامعه دانست و گفت: ایده‌های نو می تواند نقطه عطفی برای رفع مشکلات کشور باشد تا جامعه را به سوی تمدن سوق دهد .
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این رویداد استارت آپی پس از امضای تفاهم نامه همکاری وزارت کشور و علوم برگزار شده است، تصریح کرد: این رویداد با مساعدت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با دانشگاه اصفهان برگزار می شود و نقطه عطفی در حل مسائل اجتماعی کشور است. 
شانظری تاکید کرد: برگزاری این رویداد استارت آپی تعامل بین جامعه و دانشگاه را فراهم می آورد، به گونه ای که به کمک دانش دانشجویان خلاق و سرمایه سرمایه گذاران می توان مسائل جامعه را حل کرد. 
وی افزود: اگر نهاد دانشگاه را نهادی بدانیم که به عنوان مغز متفکر جامعه مطرح است و یکی از رسالت های آن ارتباط جامعه و دانشگاه است، این مغز خلاق باید بتواند مشکلات جامعه را با ارائه پیشنهادهای علمی و کارشناسانه حل کند.
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان رسالت دانشگاه را پرورش نیروی انسانی کارآمد اعلام کرد و گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه جامعه است، زیرا تمدن در هر جامعه ای بر اساس ایده های انسانی تسهیل می شود. پرورش نیروی خلاق فکری به لحاظ هویت، اخلاق و معنویت نیروهای کارامدی نیز امری مهم و ضروری تلقی می شود.
شانظری تصریح کرد: جامعه باید از نظر تعامل صحیح به لحاظ سلامت، رفاه و علم پرورش یابد و از این رو رسالت مسئولان شهر در عرصه های اخلاقی اجتماعی نیز نمود پیدا می کند. اکنون تعامل دفتر امور فرهنگی، اجتماعی استانداری با دانشگاه اصفهان در راستای رفع مشکلات اجتماعی گامی مثبت است.
وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم دست در دست یکدیگر جامعه را به لحاظ مسائل اجتماعی بهبود ببخشیم، چراکه جامعه ایران به دلیل داشتن فرهنگ غنی و نخبه های علمی نباید از لحاظ اجتماعی دچار این آسیب های پیش آمده باشد. 
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان از صاحبان فکر، ایده و اندیشه خواست کمر همت ببنندند و عزم خود را جزم کرده تا جامعه ای عاری از مشکلات بسازند. 
به گزارش ایسنا، نخستین رویداد استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی با محوریت طلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی از 8 تا 10 اسفند ماه سال جاری دردانشگاه اصفهان در حال برگزاری است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91739/ضرورت-ارائه-راهکارهای-علمی-برای-حل-مشکلات-اجتماعی-جامعه
بستن   چاپ