پیام سپاهان
نخستین جشنواره فرهنگی استان های فلات مرکزی در اردستان آغاز شد
جمعه 10 اسفند 1397 - 14:32:46
پیام سپاهان - کاشان - نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی استان های فلات مرکزی ایران روز جمعه در آیینی به میزبانی اردستان آغاز شد.
فرماندار اردستان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: صنایع دستی، پخت غذا، نان محلی و موسیقی آیینی استان های فلات مرکزی ایران در کنار بازی های بومی محلی در قالب این جشنواره عرضه شده است.
حمیدرضا تاملی با اشاره به رقابت 11 استان در بازی های بومی محلی افزود: 6 تیم از اصفهان به همراه تیم هایی از آذربایجان غربی، کردستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، لرستان، قم، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان حضور یافتند.
وی بیان کرد: 280 ورزشکار مرد و زن در رشته های هفت سنگ، لی لی و دال پلان شرکت دارند و در کنار آن موسیقی آیینی پنج استان نیز به اجرا درمی آید.
دبیر نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی استان های فلات مرکزی ایران، برگزاری چنین رویدادهای بزرگی را موجب ایجاد روحیه و حس خودباوری، اعتماد به نفس و کار گروهی برشمرد و اضافه کرد: این جشنواره دارای 30 غرفه است که از این میان هشت غرفه به اردستان اختصاص داده شده تا محصولات محلی و صنایع دستی و برنامه های گردشگری این شهرستان در آنها ارائه شود.
نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی استان های فلات مرکزی ایران با میزبانی ورزشگاه 17 شهریور اردستان برگزار می شود.
اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91890/نخستین-جشنواره-فرهنگی-استان-های-فلات-مرکزی-در-اردستان-آغاز-شد
بستن   چاپ