پیام سپاهان
جشنواره تئاتر روح‌الله سال آینده به شکل منطقه‌ای برگزار می‌شود
شنبه 11 اسفند 1397 - 9:49:56 AM
مهر
پیام سپاهان- علی کمساری در اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله با اشاره به اینکه اخلاق گم‌شده تاریخ بشریت است و باید به دنبال روش‌هایی برای نهادینه کردن فضیلت‌های اخلاقی در جامعه باشیم، اظهار داشت: اهمیت ترویج اخلاق‌مداری در کشور ما که بر پایه حکومت دینی ارائه می‌شود ضرورتی خاص دارد.

وی  افزود: از سویی شناخت اندیشه و شخصیت امام به عنوان یک رهبر عالیقدر که در جهان جایگاه خاصی دارد به افرادی که ایشان را ندیده و یا اندیشه‌های ایشان را درک نکرده‌اند می‌تواند در ایجاد جامعه‌ای با اخلاق و هدفمند موثر باشد.

شناساندن اندیشه‌های امام خمینی (ره) به نسل جوان با زبان هنر ضرورت دارد

معاون فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه شناساندن اندیشه‌های امام خمینی (ره) به نسل جوان با هر روش هنری وزبانی ضرورت دارد، ادامه داد: زندگی امام خمینی (ره) سرشار از اخلاقیات ناب بشری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و خانوادگی است.

وی ادامه داد: هنر و به ویژه تئاتر امروزه از برترین راه‌های آموزش آموزه‌های اخلاقی به انسانهاها محسوب می‌شود و بر این اساس ما تلاش کردیم با پایه‌گذاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح الله از طریق زبان تئاتر با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم و این اندیشه‌های جهان شمول را با زبان هنر میان نسل جوان و جامعه رواج دهیم.

نقش هنر بر ذهن انسان‌ها  ماندگارتر از دیگر ابزارهاست

کمساری با بیان اینکه نقش هنر بر ذهن انسان‌ها  ماندگارتر از دیگر ابزارهاست، تاکید کرد: به طور معمول هر اندیشه ‌ای که در قالب هنر ارائه شود پذیرفتی و مانا می شود و امیدواریم هنرمندان ما با جسارت در این راه گام بردارندو  اندیشه‌های رهبر بزرگ جهان اسلام را در قالب تئاتر به خوبی به تصویر بکشند.

وی تاکید کرد: از سال آینده جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله به شکل منطقه‌ای برگزار می شود و این گسترش جغرافیا به یقین ناگفته‌های فراوانی از زندگی این شخصیت بزرگ را ترسیم می‌کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91957/جشنواره-تئاتر-روح‌الله-سال-آینده-به-شکل-منطقه‌ای-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ