پیام سپاهان
پاسگاه محیط بانی مصر افتتاح شد
شنبه 11 اسفند 1397 - 19:26:53
پیام سپاهان - اصفهان - پاسگاه محیط بانی مصر واقع در شهرستان خور و بیابانک و منطقه شکار ممنوع کلاته روز شنبه به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان در این آیین با قدردانی از رویکرد زیست محیطی مسئولان این شهرستان افزود: با وجود همه کمبودها، تلاش ما بر این است که با همکاری بخش های درون و برون سازمان گام های خوبی برای محیط زیست استان برداشته شود و در این راه همه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد.
سید رحمان دانیالی با تاکید بر ظرفیت های متنوع و متعدد طبیعت گردی در منطقه اظهارامیدواری کرد زیر ساخت های لازم برای فعال سازی این بخش ها در خور و بیابانک فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به لزوم فرهنگ سازی وقف و نذر زیست محیطی، راه برون رفت مشکلات زیست محیطی را توجه به این موضوع مهم از سوی مردم با هدایت و حمایت ائمه جمعه و جماعت و نشر فرهنگ زیست محیطی از طریق آموزش و پرورش دانست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان زیربنای پاسگاه محیط بانی مصر را 85 متر مربع و مساحت آن را 600 متر اعلام و اضافه کرد : برای این طرح یک میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان هزینه شد.
در این آیین شماری از مسوولان شهرستانی حضور داشتند.
منطقه شکار ممنوع کلاته با مساحت حدود 134 هزار هکتار در شمال شرق شهرستان خور و بیابانک دارای گونه های با ارزش گیاهی و جانوری است.
این منطقه با ارزش ترین زیستگاه دست نخورده در قلب کویر برای انواع گونه های گیاهی و جانوری همچون گربه وحشی، کاراکال و جبیر است.
منطقه شکار ممنوع کلاته خوروبیابانک از با ارزش ترین زیستگاه های شهرستان است که 20 درصد آن را کوهستان و تپه ماهور، 52 درصد دشت، 22 درصد تاغزار و تپه ماسه ای و شش درصد نیز اراضی سیلابی تشکیل می دهد.
شهرستان کویری خور وبیابانک در420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
/6026/8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91970/پاسگاه-محیط-بانی-مصر-افتتاح-شد
بستن   چاپ