پیام سپاهان
مجلس و شورای نگهبان کافی است، لازم به رفراندوم نیست
یکشنبه 12 اسفند 1397 - 10:20:16 AM
ایسنا
پیام سپاهان- اصغر سلیمی در ارتباط با به رفراندوم گذاشته شدن لوایح چهارگانه، سوخت و ... که یکی از نمایندگان مجلس مطرح کرده بود، اظهار کرد: معتقدم مجلس و شورای نگهبان برای تصمیم‌گیری در این موضوعات کافی هستند.

وی ادامه داد: شاید این مسائل در کشورهای دیگر به رفراندوم گذاشته شود، اما در ایران باتوجه به گستردگی و جمعیتی که وجود دارد نباید مباحث و مشکلات موجود به سطح جامعه انتقال پیدا کند، اگر هماهنگی های لازم بین مجلس، دولت و شورای نگهبان انجام شود مسائل حل شدنی خواهند بود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با رفع ابهام از اینکه ترسی از رفراندوم نیست، تاکید کرد: رفراندوم برای موضوعات حیاتی کشور برگزار می‌شود و موضوعات امروز کشور حیاتی به حساب نمی‌آیند و می‌توان قانونی برای موضوعات رفراندوم مصوب کرد.

سلیمی با بیان اینکه این لوایح ساده است، گفت: لوایح چهارگانه هنوز درحال بررسی است و در خصوص این موضوع به بن بست نرسید‌ه‌ایم، مشکلات همیشه وجود دارند، اما به این شکل نیست که نظر مردم درگیر شود.

وی در خصوص زمان اتمام نتیجه‌گیری ها خاطرنشان کرد: برای مثال یک قانون وارد شورای نگهبان می‌شود، شورای نگهبان قانون را رد کرده و مجلس مجددا اصرا بر قانون دارد در این صورت قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار می‌شود و اگر قانون، کشور را با مشکل روبرو نکند روال هایی دارد که ما هنوز با حاد بودن مشکلات مواجه نشده‌ایم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92014/مجلس-و-شورای-نگهبان-کافی-است،-لازم-به-رفراندوم-نیست
بستن   چاپ