پیام سپاهان
نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در اردستان افزایش می یابد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 12:08:44
پیام سپاهان - کاشان - دادستان عمومی و انقلاب اردستان گفت: نظارت بر تهیه و توزیع کالاهای اساسی جهت تنظیم بازار از سوی ماموران و دستگاه های ذیربط در آستانه خریدهای نوروزی افزایش خواهد یافت.
علیرضا شعبان فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرار شده تا در کنار گشت های مشترک، کیوسکی ویژه تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت با همکاری شهرداری تا چند روز آینده در محل بازار روز اردستان راه اندازی شود تا ماموران بر روند توزیع و نرخ فروش کالاها نظارت کامل داشته باشند.
وی با اشاره به آمادگی سامانه 124 برای دریافت شکایت های احتمالی مصرف کنندگان بیان کرد: برای مقابله با افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه در روزهای پایانی سال، فروشگاهی زنجیره ای تا نیمه اسفندماه کار خود را آغاز کرده و فروشگاه های فروش فوق العاده نیز راه اندازی خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب اردستان اضافه کرد: ساماندهی و شناسنامه دار کردن دستفروشان و کسبه از دیگر اقدام ها می باشد و بر این اساس برچسب قیمت کالا به صورت یک شکل از سوی اتاق اصناف باید تهیه و در اختیار فروشندگان گذاشته شود.
وی در مورد جلوگیری از قاچاق دام نیز تصریح کرد: خروج هر گونه دام از منطقه بدون دریافت مجوز از مراجع قانونی ممنوع بوده با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان نیز با اشاره به انجام 330 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان در یک ماه گذشته گفت: 26 پرونده تخلف تنظیم و به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.
محمدرضا باقری نقش اصناف در بهبود فضای کسب و کار و شکوفایی اقتصادی را یادآور شد و افزود: برای رعایت حقوق مصرف کنندگان و پیشگیری از هر گونه تخلف از جمله گرانفروشی ماهه افزون بر 300 واحد صنفی بازرسی می شود.
وی با اشاره به وجود 12 اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف در شهرستان اردستان عنوان کرد: صدور پروانه کسب در زواره و مهاباد از سوی شهرداری‌ها صورت می گیرد که این امر تضعیف اتحادیه‌ها و اجرا نشدن قانون نظام صنفی را موجب می شود.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان در ادامه به برنامه ریزی ها برای تنظیم بازار اشاره و تشریح کرد: 33 تن برنج وارداتی، 17 تن گوشت مرغ گرم، 2 تن گوشت قرمز منجمد و 800 کارتن تخم مرغ با نرخ مصوب تا کنون در این شهرستان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از افزایش نرخ شیرینی نیز 12 تن شکر با نرخ مصوب در اختیار اصناف قرارگرفت و پنج تن شکر برای مصرف خانواده ها اختصاص یافت که در حال توزیع می باشد.
باقری همچنین افزود: سهمیه میوه نوروز اردستان 30 تن پرتقال و 20 تن سیب درختی می باشد که از 26 اسفند با نرخ مصوب در شهرستان توزیع خواهد شد.
به گفته وی، افزون بر 2 هزار و 700 واحد واحد صنفی در شهرستان اردستان وجود دارد که نزدیک به 500 واحد غیر فعال است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92041/نظارت-بر-توزیع-کالاهای-اساسی-در-اردستان-افزایش-می-یابد
بستن   چاپ