پیام سپاهان
برگزاری هفتمین جشنواره مخترعان با 6 کارگاه آموزشی
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 12:09:42
پیام سپاهان - رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد گفت: هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی همراه با شش کارگاه آموزشی و سه رویداد جنبی به میزبانی این واحد دانشگاهی، 14 تا 16 اسفندماه برگزار می شود.
امیررضا نقش در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی دانشگاه آزاد نجف‌آباد با هدف تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات با حضور جمعی از نخبگان و اندیشمندان دانشگاه و صنعت از سه‌شنبه 14‌ اسفند تا پنج‌شنبه 16 اسفند جاری در مجموعه فرهنگی شهید حججی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره حرکتی به سمت دانشگاه های نسل سوم ( کارآفرین) است، تصریح کرد: تجاری سازی و عرضه محصولات دانش بنیان به بازار، نکته بارز و ویژگی دانشگاه‌های نسل سوم است که دانشگاه ها از طریق توسعه و واگذاری حق مالکیت فکری، در قالب قراردادهای واگذاری حق امتیاز و یا ایجاد شرکت های دانش بنیان، به توسعه اقتصاد دانش بنیان ملی کمک می کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ادامه داد: جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران در راستای تحقق این امر با هدف شناسایی، هدایت و حمایت اخترعات برگزیده و تسهیل مسیر تجاری‌سازی تا رسیدن به نقطۀ تولید انبوه و ثروت‌آفرینی برگزار می‌شود و بحث تجاری سازی نتایج اختراعات این جشنواره از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود.
نقش تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره با پیام دکتر محمد‌مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 8:30 صبح سه‌شنبه 14 اسفند با حضور و سخنرانی مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر شخصیت‌های علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.
وی درباره کارگاه‌ها و رویدادهای جنبی این جشنواره خاطر نشان کرد: در حاشیه این جشنواره 6 کارگاه آموزشی با عنوان‌های آشنایی با حقوق مالکیت فکری و قوانین ثبت اختراع، جستجو و تحلیل پتنت، شکار فرصت‌های تجاری‌سازی و بازاریابی پتنت و فناوری، ایده‌پردازی و تکنیک‌های خلاقیت، آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و قوانین آن، روش‌های اعتبارسنجی ایده‌ها و ارزشگذاری اختراعات برگزار می‌شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد تصریح کرد: روش اعتبار سنجی ایده ها و ارزش گذاری اختراعات و رویداد فرصت پرواز، رویداد مات و رویداد تجربه در مسیر از دیگر بخش‌های جنبی این جشنواره که شرکت در این کارگاه‌ها و رویدادها علاوه بر افراد پذیرفته شده در جشنواره برای سایر افراد نیز امکان‌پذیر است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92070/برگزاری-هفتمین-جشنواره-مخترعان-با-6-کارگاه-آموزشی
بستن   چاپ