پیام سپاهان
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
وضعیت اقتصادی کشاورزان اصفهانی همچون جنگ‌زده‌ها است
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 12:10:00
پیام سپاهان - اصفهان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت اقتصادی مردم و کشاورزان غرب تا شرق استان در آستانه عید نوروز همچون جنگ زده‌ها و زلزله‌زده‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر ، پورمحمد شریعتی‌نیا ظهر سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: مردم همواره در صحنه‌هایی که نیاز بوده از نظام حمایت کرده‌اند اما اکنون فقر در جامعه به حدی رسیده که باعث تضعیف اعتقادات و کم رنگ شدن اعتماد آنها به وعده‌های مسئولان شده است که رسیدگی و توجه مسئولان را می‌طلبد.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه بیان داشت: در آستانه عید نوروز عده‌ای از مردم در سختی و تنگ دستی به سر می‌برند و جوانانی نیز با داشتن بهترین تخصص‌ها و مدرک تحصیلی جویای کار هستند، کارگرانی نیز هنوز حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند و منتظر امروز و فرداکردن مدیران هستند.
بی توجهی مسئولان به وضعیت اقتصادی شهر
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از گرانفروشی بعضی اجناس و بی‌توجهی مسئولان نسبت به وضعیت اقتصادی شهر و مشکلات کشاورزان در شرق و غرب اصفهان نیز سخن گفت و ادامه داد: مردم زندگی شرافتمندی از مدیران جمهوری اسلامی می‌خواهند، گرانی و بی سر و سامانی بازار مردم را نسبت به داشته‌ها، باورها، امید و آرزوها و وعده و وعیدهایمان بدبین کرده است؛ مسئولان باید بیشتر به فکر مردمی باشند که هرجا نیاز بوده به صحنه آمده و حمایت کرده‌اند.
وی ادامه داد: مردم سرمایه‌های نظام هستند و تاریخ و آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد؛ ما که هر روز با کم کاری، گرانفروشی، اهمال‌کاری، تصمیمات نابجا و نظارت‌های کم و نابجا به همنوعانمان بی‌توجهی می‌کنیم آیا می‌توانیم کمکی به مردم داشته باشیم.
توجه به محیط زیست در کلان شهر اصفهان ضروری است
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروزه بدون توجه به توسعه پایدار نمی‌توان برای جامعه‌ای رفاه و سلامتی به ارمغان آورد، در همین راستا توجه به محیط زیست به ویژه در کلانشهرهایی مانند اصفهان امری ضروری است، به همین دلیل در حوزه فرهنگی نیز باید به این امر توجه داشته باشیم.
زندآور افزود: نهادهای نظارتی باید به دنبال فرهنگ‌سازی در حوزه درختکاری و حفظ محیط زیست باشند؛ در این زمینه ضروری است که کاشت درختان مقاوم به خشکی، جلوگیری از صدور پروانه برای حفر چاه‌های عمیق و ممنوعیت کشت‌های غیر ضروری را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: روز درختکاری و منابع طبیعی بهانه‌ای است برای اینکه همه انسان‌ها به محیط زیست احترام گذاشته و آن را احیا کنند و امیدواریم با تلاش در این زمینه حتی با کاشتن یک نهال کوچک، اصفهانی زیبا را برای خود مهیا کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92088/وضعیت-اقتصادی-کشاورزان-اصفهانی-همچون-جنگ‌زده‌ها-است
بستن   چاپ