پیام سپاهان
رئیس اداره هواشناسی کاشان:
مبارزه با علف‌های هرز در دستور کار کشاورزان کاشانی قرار بگیرد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 12:10:04
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: کشاورزان کاشانی مناطق دشتی با توجه به پیش بینی هوای مساعد در اویل هفته جاری، برای مبارزه با علف‌های هرز نسبت به عملیات سم پاشی اقدام کنند.

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه حداقل و حداکثر دمای کاشان امروز چهار و 19 درجه سانتی گراد است، اظهار داشت: هوای کاشان تا روز چهارشنبه این هفته صاف و در بعدازظهر امروز کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده و حداقل دما برای فردا با یک درجه افزایش به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.
وی با بیان اینکه حداقل و حداکثر دما در روز سه شنبه پنج و 20 درجه سانتی گراد است، افزود: حداقل و حداکثر دما در روز چهارشنبه نیز هفت و 19 درجه سانتی گراد است و در روزهای پنج شنبه و جمعه حداقل دما یک درجه نسبت به روز چهارشنبه کاهش پیدا می‌کند و روز جمعه نیز حداکثر دما نسبت به این روز کاهش نشان می‌دهد.
رئیس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه هوا در روز پنجشنبه صاف و در بعدازظهر قسمتی ابری و در ارتفاعات بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود، ابراز داشت: روز جمعه هوایی نیمه ابری در اواخر وقت بارش پراکنده باران همراه با باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود و روز شنبه شاهد هوایی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهیم بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به هفت و 20 درجه سانتی گراد می‌رسد.
وی با بیان اینکه دمای حداقل در مناطق کوهستانی بین سه تا پنج درجه نسبت به مناطق دشت کمتر تر پیش بینی شده است، گفت: بر اساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی غله کاران با توجه به پیش بینی عدم بارش مؤثر نسبت به آبیاری مزارع و همچنین مصرف کود سرک با توجه به مرحله ساقه رفتن غلات باید اقدام نمایند.
ارغوانی افزود: کشاورزان کاشانی مناطق دشتث با توجه به پیش بینی هوای مساعد در اویل هفته جاری، برای مبارزه با علف‌های هرز نسبت به عملیات سم پاشی اقدام کنند.
وی ابراز داشت: بر اساس نظریه کارشناسان فضای سبز اداره میراث فرهنگی کاشان با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به کاشت نهال درختان میوه و گلهای فصل اقدام شود و زمان آبیاری تمام گونه‌های گیاهی با در نظر گرفتن ناپایداری‌های جوی انجام شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92092/مبارزه-با-علف‌های-هرز-در-دستور-کار-کشاورزان-کاشانی-قرار-بگیرد
بستن   چاپ