پیام سپاهان
ارتقاء فعالیت‌های علمی دانشگاه فرهنگیان با تفاهم‌نامه‌های‌ همکاری
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 16:44:19
پیام سپاهان - سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: دانشگاه فرهنگیان در راستای ارتقای فعالیت‌های علمی خود تفاهم‌نامه همکاری با مراکز مختلف علمی و فرهنگی استان به امضا رسانده است. 
شهرام عرف‌زاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با اعلام این مطلب، اظهار کرد: در همین راستا به تازگی دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه صنعتی مالک اشتر و بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کرده است. 
وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه صنعتی مالک اشتر، گفت: این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های علمی، آموزشی و فناوری و در راستای رسالت دو دانشگاه در تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز جامعه به مدت چهار سال به امضا رسیده است. 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان افزود: مفاد این همکاری شامل تسهیل استفاده از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های علمی و پژوهشی مورد نظر طرفین، همکاری در زمینه برگزاری سمینارها، همایش‌ها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تدوین و تالیف اسناد علمی و تبادل آنها، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، استفاده متقابل از کتابخانه ها و منابع و نرم افزارهای علمی پژوهشی، همکاری در بازدیدهای متقابل علمی و پژوهشی برای استادان و دانشجویان و برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی ویژه استادان است.
عروف زاد ادامه داد: به موجب این تفاهم نامه دو دانشگاه ملزم به اولویت قرار دادن عناوین تحقیقاتی توافق شده، فراهم کردن امکان استفاده اعضای هیئت علمی و دانشجویان تکمیلی از امکانات دو طرف، همکاری در خصوص تامین استادان، همکاری خدمات کارگاهی، آزمایشگاهی، ورزشی و رفاهی مورد نیاز طرفین، همکاری در انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه های تحقیقاتی با نام دو دانشگاه، همکاری در چاپ انتشار و توزیع کتاب و نشریات مشترک و همکاری در جهت راه اندازی تکمیل و بهره برداری از مراکز آموزشی تحقیقاتی و خدمات اطلاع رسانی هستند. 
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای 16 رشته تحصیلی و چهار هزار دانشجو است، تصریح کرد: مدت تفاهم نامه چهار سال است که در صورت توافق طرفین تمدید می‌شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه فرهنگیان و بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان اشاره کرد و افزود: این تفاهم در راستای امور فرهنگی و پژوهشی بر محور مهدویت و آینده پژوهی شامل برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه و برگزاری کلاس‌های آموزشی است. 
عروف زاد از برگزاری نخستین جلسه شورای راهبری فرهنگی و اجتماعی منطقه 2 کشوری در اصفهان خبر داد و گفت: این جلسه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در اصفهان برگزار شد.
وی اظهار کرد: ماموریت حوزه فرهنگی و اجتماعی در چنین جلسات کشوری بازنگری روش ها و روندها و بسترسازی های مشارکت حداکثری و تمر کززدایی است.
عروف زاد با اشاره به سخنان ارائه شده در این جلسه گفت: در این شورا مقرر شد که کار و فعالیت در حوزه فرهنگی ابلاغی و دستوری نیست و باید در این حوزه حمایت های لازم فراهم شود و به سمت تمرکززدایی حرکت کنیم. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92118/ارتقاء-فعالیت‌های-علمی-دانشگاه-فرهنگیان-با-تفاهم‌نامه‌های‌-همکاری
بستن   چاپ