پیام سپاهان
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کاشان:
«آقای کتاب» در کاشان رونمایی شد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 16:44:34
پیام سپاهان - کاشان - مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از رونمایی کتاب آقای کتاب در کاشان خبر داد.

محسن صفایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: هم‌زمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی «آقای کتاب» با موضوع مروری بر زندگی و زمانه حاج علی یزدان‌خواه از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.
وی با بیان اینکه این کتاب به فعالان فرهنگی و تشکیلاتی توصیه می‌شود، افزود: خاطرات بسیاری از مبارزان دوران انقلاب تاکنون منتشر شده و به دست مخاطبان رسیده است، اما کتابی مستقل از خاطرات کتابفروشان که در تمام سالهای دهه 40 و 50 با مخفی‌کاری بسیار جرقه‌های آگاهی دینی و انقلابی را در قلب و ذهن مردم روشن می‌کردند، تاکنون منتشر نشده بود.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کاشان علی یزدان‌خواه، از قدیمی‌ترین کتابفروشان کاشان است، ابراز داشت: وی از سال‌های پرحادثه دهه 40 تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی، اصلی‌ترین مرکز توزیع رساله امام خمینی و کتب دیگر متفکران انقلاب اسلامی بوده است.
وی گفت: پس از آن نیز کتابفروشی وی تا به امروز، پذیرای چند نسل از جوانان و نوجوانان کاشان بوده است و مدارس علمیه منطقه عموماً کتاب‌های مورد نیاز خود را از وی تهیه می‌کنند و هنوز در 79 سالگی با کتاب وو اهالی کتاب مأنوس و از چهره‌های محبوب و مورد اعتماد مردم است که حدود 15 سال ریاست صنف کتابفروشان و لوازم‌التحریر فروشان کاشان را برعهده داشته است.
صفایی فر افزود: شیوه خاص کسب و کار او در کتابفروشی و نیز خاطرهٔ ماندگار توزیع رسالهٔ امام در دوران انقلاب از او چهره ویژه‌ای برای مردم کاشان ساخته است و بر همین اساس در اولین کتاب از مجموعه خاطرات کتابفروشان دوران انقلاب اسلامی سعی شده است تا قسمتی از خاطرات 60 سال کتابفروشی حاج علی یزدان‌خواه در بازار کاشان، از دهه 40 تا امروز و در هفت فصل ارائه شود.
وی ابراز داشت: در کتاب آقای کتاب علاوه بر گفت و گو با حاج علی یزدان‌خواه و اعضای خانواده‌اش با افرادی همچون نصرت‌الله شادنوش، مرحوم حجت‌الاسلام محمدتقی مدنی، حجت‌الاسلام شیخ مرتضی قاسمی، امیرحسین چیت‌سازیان، محمد کتابچی، محسن خسروی، مرتضی مهدویان، احمد فرهنگ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم راست‌بود، علی موحدپور، سیدعلیرضا شفیعی مطهر و… در مورد زندگی و زمانهٔ آقای کتاب کاشان گفتگو شده است.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کاشان با بیان اینکه وی پدر شهید مهدی یزدانخواه است، گفت: «آقای کتاب» با تحقیق و تدوین محمدحسین بارونقی و به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلابب اسلامی و انتشارات سوره تماشا منتشر شده است.‌

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92128/«آقای-کتاب»-در-کاشان-رونمایی-شد
بستن   چاپ