پیام سپاهان
نصب دستگاه الکترولیز نمک طعام در مجتمع روستایی اردستان
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 1:19:58 PM
ایسنا
پیام سپاهان- رضا دهقانی اظهار کرد: به منظور ارتقای کیفیت آب شرب مجتمع روستایی شهرستان 2 دستگاه الکترولیز نمک طعام در مجتمع 21 روستایی ریگستان و 8 روستای ظفرقند به منظور گندزدایی آب نصب و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه از این پس 29 روستای این شهرستان به صورت شبانه‌روزی و با بهترین کیفیت آب شرب را دریافت می‌کنند، افزود: با استفاده از این دستگاه، ضمن کمتر بودن مخاطرات آن نسبت به سایر انواع دستگاه‌های کلرزن، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

مدیر آبفار اردستان به روش الکترولیز نمک طعام برای اولین بار در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این روش، گندزدایی آب به جای استفاده مستقیم از کلر به وسیله نمک و در خود آب صورت می‌گیرد و این روش، هم کم‌خطر تر و هم با هزینه بسیار کمتری انجام می‌شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال، شامل نصب و راه‌اندازی دو دستگاه الکترولیز نمک طعام بوده که از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: 106 روستا تحت پوشش این اداره قرار داشته و 45 روستای غیر پوشش نیز آبرسانی می‌شوند. همچنین تعداد مشترکان روستایی بالغ بر 12 هزار مشترک است و بیش از 13 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92143/نصب-دستگاه-الکترولیز-نمک-طعام-در-مجتمع-روستایی-اردستان
بستن   چاپ