پیام سپاهان
همه جای کشور با چالش تغییرات اقلیم مواجه است
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 22:03:29
پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: در همه حوزه های کشور با تغییرات اقلیمی مواجه شدیم که هیچ مدلی این را پیش بینی نمی کرد و بسیار سریع تر از آن چه شد اتفاق افتاده است.
به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی عسگر سرپرست روز دوشنبه در آیین رونمایی از سامانه پایش برخط وضعیت کمی تالاب بین المللی گاوخونی در سالن جلسات اداره کل با اشاره وضعیت خشکسالی در کشور افزود: وضعیت سختی است و اعتقاد دارم آنچه می بینیم نتیجه سوء مدیریت و ناکارآمدی در 40 سال گذشته است.
وی تصریح کرد : با وجود اینکه در زمان حاضر مدیریت آن بسیار سخت شده و می شود این مشکل را حل کرد و بیش از صد راهکار برای این موضوع احصا شد و قرار شد دستگاه های اجرایی راحل هایشان را برای موضوع سازگاری با کم آبی به دبیر این کارگروه بدهند تا پیگیری شود.
قاضی عسگر اضافه کرد: به این نتیجه رسیدم این کارگروه ساختار مناسبی نداشته است و به همین دلیل یک سال از این کارگروه می گذرد و هنوز برنامه اصفهان دراین زمینه مشخص نیست و تدوین نشده است.
وی بیان کرد: در این راستا ستاد اجرایی کارگروه سازگاری با کم آبی را تشکیل دادیم و این ستاد اجرایی کمیته تخصصی خواهد داشت در موضوعات مختلف که افراد متخصص و کارآمد راهکارهای دستگاههای اجرایی را جمع بندی و راهکار تخصصی ارائه دهند.
معاون استاندار اصفهان با اشاره به انتقال آب بین حوضه ای تصریح کرد : هرچند این راه، راه حل پایداری نمی بینم ولی خوشبختانه راه حل های خوبی اندیشده شد و امیدوارم تا قبل از پایان سال این موضوع نهایی شود و سرمایه گذاران خوبی برای انتقال آب از خلیج فارس انجام شود.
وی ادامه داد : توصیه ما و پیگیری ما بر این است با روش دوستدار محیط زیست این اقدام انجام شود که با مشکلات زیست محیطی مواجه نشویم.
معاون استاندار بر راهکارهای دراز مدت و کوتاه مدت اصلاح الگوی کشت تا اصلاح سبک زندگی سالم در راستای حفظ محیط زیست تاکید کرد و افزود : باید در این زمینه کار شود والویت بندی صورت گیرد.
قاضی عسگر گفت: اگر در تالاب بین المللی گاوخونی آلاینده ها و فلزات سنگین سمی مساله ساز است باید طرحی روی آن برای رفع این مشکل تهیه و تامین اعتبار کرد.
وی با بیان اینکه امیدوارم این سامانه به بهبود وضعیت محیط زیست استان کمک کند، گفت: در شرایط سخت جنگ اقتصادی باید حساب شده عمل کرد.
معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از این جبهه هایی که می توانیم در آن بجنگیم مبارزه با بروکراسی اداری است و این مشکل متاسفاته به صورت مزمن درآمده و کسانی هم که در ادارات مشغول هستند خودشان متوجه نیستند چه اتفاقی می افتد.
وی با بیان اینکه باید اول قبل از هر چیز مشکل بروکراسی در ادارات مرتفع شود، ادامه داد : به خصوص در محیط زیست که در بخش های مختلف تاثیرگذار است باید نقش پدرانه دلسوازنه و آینده نگرانه داشته باشیم.
قاضی عسگر با تاکید بر ضرورت حفظ الزامات زیست محیطی در توسعه پایدار اظهارداشت: در این شرایط سخت اقتصادی برای سرمایه گذاران باید بهترین راه حل را ارائه داد و اجازه ندهیم مردم سرگردان باشند.
وی گفت:در این زمینه حساس هستیم و کمیته نظارت ارزیابی تشکیل دادیم و قرار است همه دستگاه بیش از گذشته تحت نظارت قرار گیرند.
سامانه پایش برخط وضعیت کمی آب رودخانه زاینده رود در بند شاخ کنار تالاب بین المللی گاوخونی با حضور حسن قاضی عسگر معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و برخی از مسئولان استانی و شهرستان اصفهان در سالن جلسات اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان از طریق اینترنت رونمایی شد.
/6026/8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92164/همه-جای-کشور-با-چالش-تغییرات-اقلیم-مواجه-است
بستن   چاپ