پیام سپاهان
واکنش مدال‌آوران پاراآسیایی جاکارتا به ابهام در پرداخت پاداش‌ها؛
شغل خاصی به جز ورزش ندارم که درآمدزایی کنم
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 22:05:03
پیام سپاهان - پس از صحبت‌های اخیر داورزنی معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش پیرامون این که پاداش‌های معوقه ورزشکاران پس از جنگ اقتصادی پرداخت خواهد شد، جمع زیادی از مدال‌آوران پاراآسیایی و پارالمپیک نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و اعلام کردند در برابر دریافت حق خود سکوت نخواهند کرد.
به گزارش ایسنا، علیرضا مختاری- دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در پرتاب وزنه و مدال برنز در پرتاب دیسک با انتقاد نسبت به صحبت‌های اخیر نسبت به پرداخت معوقه پاداش مدال آوران پاراآسیایی بعد از جنگ اقتصادی اظهار کرد: در اردیبهشت امسال و در جریان مراسم تجلیل از مدال آوران سالهای 95- 96 وزیر ورزش قول دادند که تا پایان امسال پاداش مدال آوران طی مراسمی پرداخت خواهد شد، حتی به محمود خسروی وفا قبل از اعزام به جاکارتا گفتم همانند سال 95 - 96 قرار نیست که سکه‌ها به ریال تبدیل شود و وی در پاسخ گفت؛ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. اما متأسفانه الان می‌بینیم نه تنها خبری از سکه‌ها نیست بلکه آن طور که معاون وزیر اعلام کردند فکر می‌کنم از پاداش معوقه نیز به این زودی خبری نیست.
وی گفت: یکماه پیش که وزیر ورزش در اصفهان برای شرکت در مراسم دهه‌ی فجر حضور پیدا کرده بودند به او گفتم زمان پرداخت پاداش‌ها مشخص شده و وی در جواب گفت پاداش‌ها در اردیبهشت سال 98 طی مراسمی به مدال آوران پرداخت خواهد شد. به او گفتم مثل سال قبل که قرار نیست سکه‌ها به ریال تبدیل شود و او در پاسخ گفت؛ دعا کنید که سکه شود. همچنین تاکید کردند که دنبال این هستیم تا پاداش مدال آوران را تأمین کنیم.
مختاری اضافه کرد: من در حال حاضر مستاجرم و شغل خاصی به جز ورزش ندارم که درآمدزایی کنم واقعاً به سختی خرج زن و بچه خود را تأمین می‌کنم، باید گدایی کنم تا شرمنده زن و بچه خود نشوم؟ من سالیان زیادی است که در ورزش حرفه‌ای فعالیت می‌کنم اما متأسفانه نه تنها بیمه تکمیلی حتی بیمه تأمین اجتماعی نیز ندارم و مجبورم ماهی 300 تا 400 هزار تومان برای بیمه خانواده‌ام پول واریز کنم. تمام مدال آوران و قهرمانان با سختی زندگی خود را می‌گذرانند. من و تمام مدال آوران امیدمان به این پاداش است که هزینه‌ی زندگی خود را بپردازیم. دور از عدل و انصاف است که با مدال آوران این گونه برخورد کنند.
این مدال آور بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تصریح کرد: من ماهی 2میلیون و 500 هزار تومان اجاره می‌دهم و درآمدی هم ندارم، امسال به خاطر اینکه دخترم ناراحتی قلبی داشت 50 میلیون تومان هزینه کردم تا پول عمل جراحی وی را پرداخت کنم. مسؤولین چرا درد ما را نمی‌فهمند. با این تورم و گرانی که در کشور وجود دارد چرا مسؤولین در پرداخت پاداش امروز و فردا می‌کنند. من پیشنهاد می‌کنم چند نفر از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی همراه با اصحاب رسانه و وزیر ورزش طی یک برنامه زنده‌ای در جریان درد و دل قهرمانان بنشینند و قضاوت را بر عهده‌ی مردم بگذارند.
مختاری اظهار کرد: به اعتقاد من بهداد سلیمی و یا محمد بنا در خصوص تبعیضی که بین پاداش بازیکنان فوتبال با سایر رشته‌ها زدند، حرف دل تمام ورزشکاران بود و خاص تنها یک رشته وزنه برداری و یا کشتی نبود. ما چقدر باید تحمل کنیم. من در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون دو تا طلا گرفتم که در آن زمان نیز به طلای اول من 150 سکه و دومی 5/‏7‬ سکه تعلق پیدا کرد، در لندن نیز که یک طلا کسب کردم مسؤولین در پرداخت پاداش سکه را به ریال تبدیل کردند. من از ورزش ایران خیلی درد کشیدم. الان نیز که یک طلا و یک سکه در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا کسب کردم مشخص نیست که این پاداش پرداخت می‌شود یا خیر؟
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92206/شغل-خاصی-به-جز-ورزش-ندارم-که-درآمدزایی-کنم
بستن   چاپ