پیام سپاهان
حجت الاسلام پناهیان در کاشان:
رفع غربت از امامزاده علی بن محمدباقر ضرورت دارد
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 22:05:11
پیام سپاهان - کاشان - استاد حوزه و دانشگاه اردهال کاشان را عجیب‌ترین منطقه معنوی ایران دانست و گفت: باید برای رفع غربت از این امامزاده واجب التعظیم آستین‌ها را بالا بزنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام علیرضا پناهیان ظهر سه شنبه در آستان امامزاده علی بن محمد باقر ( ع) با بیان اینکه مردم خطه کاشان نام خودشان را در تاریخ جهان ثبت کرده‌اند، اظهار داشت: مردم کاشان در طول تاریخ تشیع السابقون والسابقون هستند و این پیشی گرفتن کاشانی‌ها در حوزه مذهبی عجیب است زیرا در حالی که قم پایگاه تشیع است مردم خطه کاشان از امام زمان خود برای تبلیغ و ترویج اسلام نماینده‌ای درخواست می‌کنند.
وی با بیان اینکه در آن زمان در سایر مناطق کشور نیز سابقه تشیع داشتیم، افزود: در آن زمان سطوح تشیع در سایر مناطق کشور همچون کاشان نبود که از امام زمان خود درخواست نماینده داشته باشند و در سایر مناطق فرزندان امام معصوم داوطلبانه و نه به درخواست مردمی حضور پیدا می‌کردند.
اردهال عجیب‌ترین منطقه معنوی
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به روایاتی از ائمه معصوم ( ع) در مورد اشتیاق مسلمانان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشت: یک هزار و 400 سال قبل از آنکه مزار شهدا داشته باشیم مردمی بالغ بر 100 نفر از این خطه در دفاع از معصوم به شهادت رسیدند و بر همین اساس می‌توان این منطقه را عجیب‌ترین منطقه معنوی کشور دانست اما راز غربت این امامزاده در کشور را هنوز نمی‌دانیم.
وی با بیان اینکه برای رفع غربت این امامزاده واجب التعظیم باید آستین‌ها را بالا زد، گفت: امامزاده علی بن امام محمد باقر ( ع) نخستین نماز جمعه ایران را در مسجد جامع کاشان اقامه کردند و این مسجد نخستین مسجد ما بوده است اما متأسفانه ما به این اثر گران بها به نحو شایسته توجه نمی‌کنیم.
عزاداری در سالگرد قمری شهادت علی بن امام محمد باقر ( ع) بزرگترین مراسم پاسداشت شهدا است
پناهیان ضمن انتقاد از عدم توجه کافی به مسجد جامع کاشان افزود: امروز مردم کاشان از مسجد جامع به سمت اردهال کاشان پیاده روی کردند که این کار شایسته و قابل تقدیری است و اگر از این مراسم اطلاع داشتم یقیناً با دعوت از هزاران طلاب در مراسم پیاده روی شرکت می‌کردیم.
وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم قالیشویان کاشان در تاریخ شمسی ابراز داشت: عزاداری در سالگرد قمری شهادت علی بن امام محمد باقر ( ع) بزرگترین مراسم پاسداشت شهداست چراکه این امامزاده افضل از تمامی شهدای این مرز و بوم است و بر همین اساس امید است ایجاد جاده حرم تا حرم از غربت این امامزاده بکاهد.
توسل آیت الله مرعشی نجفی به امامزاده علی بن باقر ( ع)
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت الله مرعشی نجفی هر شب جمعه به زیارت این امامزاده مشرف می‌شدند، گفت: آیت الله مرعشی نجفی در اظهاراتی فرمودند که هر حاجتی که از سوی برخی حضرات معصومین ( ع) مستجاب نمی‌شد گویی به امامزاده علی بن امام محمد باقر ( ع) حواله می‌کردند و در باب اهمیت این امامزاده عظیم الشان باید گفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای زیارت این امامزاده پنج مرتبه به این منطقه قدم نهادند.
وی ضمن اشاره به روایاتی از ائمه معصوم در مورد اهمیت منطقه اردهال کاشان اظهار داشت: یقیناً با تغییر اندکی در دیدگاه و افشای راز و رموز این امامزاده عظیم الشان تمامی شیعیان از سراسر کشور برای زیارت علی بن امام محمد باقر (ع) سر از پا نخواهند شناخت و به این منطقه سرازیر می‌شوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92216/رفع-غربت-از-امامزاده-علی-بن-محمدباقر-ضرورت-دارد
بستن   چاپ