پیام سپاهان
سرمایه گذاری در آموزش و پرورش زمینه ساز توسعه کشور است
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 2:59:19 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در نظام آموزش و پرورش زمینه ساز توسعه و پیشرفت و ارتقا جایگاه در همه کشورهاست.
  زهرا سعیدی در آیین بهره برداری از مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان مبارکه که با حضور وزیر آموزش پرورش برگزار شد، افزود: هر جامعه ای برای رشد و پیشرفت باید در آموزش و پرورش به عنوان زیربنا سرمایه گذاری کند.
وی با بیان این که معلمان قهرمانان واقعی فرهنگ و آگاهی جامعه ما هستند و باید زمینه و امکانات لازم برای آنها آماده شود، اظهار داشت : انجام هر کار و خدمتی برای فرهنگیان باید درخور مقام آنها باشد.
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه ای که امسال به آموزش و پرورش اختصاص یافته در چهل سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به این که جنگ اقتصادی توفیقی برای خدمت بیشتر همه مسوولان به مردم فراهم آورد، ادامه داد : در این شرایط سخت باید اولویت ها و نیازهای جامعه با تدبیر و چاره اندیشی انجام شود.
سعیدی تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، خرید خدمات و بازنشستگان آموزش و پرورش را خواستار شد و بیان کرد: در هرکجای دنیا برای ارتقا کیفیت و جایگاه کشور سرمایه گذاری در آموزش و پرورش انجام می شود و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار شهرستان مبارکه هم آموزش و پرورش را نیازمند نگاه ویژه دانست و اظهارداشت: این شهرستان همانند استان اصفهان به عنوان شهرستان برخوردار مطرح شده که به دلیل مشکلات متعدد شهرستان این نگاه برخورداری آسیب زا بوده است.
حمیدرضا عصارزادگان تاکید کرد : با توجه به شرایط سخت اقتصادی و با وجود تمام کاستی ها معلمان با تمام توان به تعلیم و تربیت دانش آموزان پرداخته و همه ما باید در رفع مشکلات آنها کوشا باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: قدمت و فرسودگی مدارس مبارکه و دیگر شهرستان های استان اصفهان از مسائل و مشکلات این اداره کل است.
محمد اعتدادی افزود: تمام همکاران برای رفع این نقیصه و نوسازی و بهسازی مدارس می کوشند و این جزو اولویت های ماست، زیرا زیرساخت آموزشی، بخش مهم عدالت آموزشی محسوب می شود.
وی بهره برداری از مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان شهرستان مبارکه را یکی از اقدامات خوب انجام شده در سالهای گذشته برشمرد و افزود: عملیات ساخت این مرکز از سال 1386 شروع شد و امروز به بهره برداری رسیده است و به همه فرهنگیان و بازنشستگان محترم این شهرستان تقدیم شده است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه از طرح درحال ساخت کلینیک دندانپزشکی فرهنگیان شهرستان مبارکه بازدید کرد.
وزیر آموزش و پرورش با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان و منطقه از پروژه درحال ساخت کلینیک دندانپزشکی فرهنگیان شهرستان مبارکه دیدن کرد و از نزدیک وضعیت اجرای این پروژه را مورد بررسی قرار داد.
این کلینیک در حال ساخت با زیربنای 500 متر مربع با اسکلت بتنی به 500 میلیون اعتبار نیاز دارد و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش در ساخت آن همکاری می کنند.
 مرکز آموزشی - رفاهی فرهنگیان مبارکه با هدف خدمت رسانی اقامتی به معلمان، امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.
این مرکز در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع و زیربنای 2 هزار و500 مترمربع در یک طبقه با 53 میلیار ریال اعتبار از محل درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به بهره برداری رسید.
این مرکز ظرفیت پذیرایی بیش از یکهزار نفر در 2 سالن را دارد و دارای سه سوئیت، سالن غذاخوری، رستوران و کافی شاپ است.
شهرستان مبارکه با 150 هزار نفر جمعیت در در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/92229/سرمایه-گذاری-در-آموزش-و-پرورش-زمینه-ساز-توسعه-کشور-است
بستن   چاپ