پیام سپاهان
مدرس هاشمی:
هم‌افزایی در پی تشکیل کنسرسیوم با مراکز علمی پیشرو ایجاد می‌شود
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 11:35:22
پیام سپاهان - رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: پیش از شکل‌گیری کنسرسیوم همکاری‌های خوبی بین مجموعه‌های هنر، اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی و شهرک علمی تحقیقاتی بوده است، اما می طلبد گام‌های بلندتری برداشته شود تا با توجه به ظرفیت خود دانشگاه‌ها بتوان همکاری های خوبی با دیگر کشورها داشته باشیبم.
به گزارش خبرنگارایسنا-منطقه اصفهان، سید محمود مدرس هاشمی صبح امروز(چهارشنبه) در آیین امضای تفاهم نامه کنسرسیوم فعالیت‌های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان در داشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان استانی پرظرفیت در زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی و .. بوده و هست، گرچه با محدودیت منابع مواجه بوده و همین امر سبب شده تا آنگونه که شایسته این استان است، رشد نکند.
وی با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران به جهت تعداد دانشجو و اعضای هیأت علمی و بسیاری از شاخص های کمی و کیفی استانی سرآمد است، افزود: به غیر از تهران، اصفهان تنها استانی است که دو دانشگاه در بین دانشگاه های سطح یک کشور دارد و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در حوزه بهداشت سرآمد است. همچنین شهرک علمی تحقیقاتی نیز در کشور کم نظیر است که هم مبدع پارک ها و مراکز رشد بوده و هم در حال حاضر بزرگترین پارک علم و فناوری را در شهرک علمی و تحقیقاتی را در اصفهان داریم.
مدرس هاشمی در خصوص اهداف این کنسرسیوم گفت: آگاهی از فعالیت های یکدیگر و هم فکری برای گسترش فعالیت های بین المللی و گرفتن دانشجوی مشترک و پروژه مشترک بین المللی از جمله اهداف این کنسرسیوم است.
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: استان اصفهان قابلیت های خوبی در جذب توریست دارد که اگر این گونه نبود صحبت از فعالیت بین المللی منطقی نبود. پنج مجموعه مکمل یکدیگر هستیم و می توان با هم افزایی کارهای بسیار خوبی شکل داد.
به گزارش ایسنا، کنسرسیوم همکاری‌های علمی بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان با امضاء تفاهم نامه میان رؤسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی، هنر و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تشکیل می شود. این کنسرسیوم به پیشنهاد دانشگاه صنعتی اصفهان و در راستای همسو کردن فعالیت های علمی بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان به منظور استفاده بهینه از توانمندی های علمی پژوهشی و اجرائی و بهره مندی از تجربیات طرفین امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان امضا می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92248/هم‌افزایی-در-پی-تشکیل-کنسرسیوم-با-مراکز-علمی-پیشرو-ایجاد-می‌شود
بستن   چاپ