پیام سپاهان
هیچ درختی به بهانه توسعه طرح عمرانی قطع نشود
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 17:07:11
پیام سپاهان - اصفهان - شهردار اصفهان گفت: هیچ درختی به بهانه توسعه طرح های عمرانی قطع نشود و انتقال و جابجایی آن واقع در مسیر طرحها باید در دستور کار باشد.
به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز چهارشنبه در آیین روز درختکاری در محوطه مرکز همایش های بین المللی اصفهان افزود: سیاست جدید شهرداری این کلانشهر انتقال درختان به جای دیگر و کاشت به جای قطع آن هاست.
وی ادامه داد: به توجه به شرایط کم آبی که استان به آن دچار شده است، کاشت درختان مقاوم به کم آبی باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد و بر همین اساس امسال در طرح توزیع و کاشت درختان، بیشتر از این نوع گیاهان و درختان استفاده شد.
شهردار اصفهان با تاکید بر توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی در این کلانشهر اضافه کرد: در محوطه مرکز همایش های بین المللی مقرر شده بود در وسعتی بالغ بر 70 هکتار درخت کاشت شود که تاکنون 30 هکتار آن انجام شده است.
نوروزی به اهمیت مرکز همایش های بین المللی و سالن اجلاس سران اصفهان اشاره و اضافه کرد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و شرایط اقتصادی اراده ما را مختل نکند و روال انجام امور در مسیر فعلی ادامه یابد، سال آینده در چنین روزهایی شاهد حضور مقامات عالی رتبه کشور در محل پروژه مرکز همایش‌ های بین المللی اصفهان و افتتاح آن باشیم.
وی تصریح کرد: ای کاش همه مدیران در زمان مسئولیت خود به موقع، دقیق و حساب شده عمل کنند تا آنچه قرار است سال آینده اجرایی شود به 10 سال دیگر موکول نشود؛ اگر در این طرح فعالیت‌ ها به موقع انجام شده بود اکنون مجبور نبودیم برای با هزاران چالش روبه رو شویم و مدیریت شهری اصفهان امروز متمرکز شود تا گره را باز کند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه با وجود سخت اقتصادی، شرکت عمران هزاران نیروی کاری در حال فعالیت دارد، اظهارداشت: توجه به این موارد در کنار دیگر آرمان ها، به معنای تحقق حقوق شهروندی است.
آیین روز درختکاری با حضور مدیران و مسوولان شهری و جمعی از مردم و خانواده شهدای حادثه تروریستی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در محوطه مرکز همایش های بین المللی اصفهان برگزار شد.
در این آیین 27 نهال درخت به یاد 27 شهید این حادثه تروریستی کاشته شد.
بالغ بر 3 میلیون و 700 هزار اصله درخت در کلانشهر اصفهان وجود دارد که از این میزان یکهزار و 200 هکتار در منطقه 'ناژوان' واقع است.
در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.
6020/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92256/هیچ-درختی-به-بهانه-توسعه-طرح-عمرانی-قطع-نشود
بستن   چاپ