پیام سپاهان
موزه اسناد فرهنگی اردستان راه اندازی می شود
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 17:07:15
پیام سپاهان - کاشان - مدیر آموزش و پرورش اردستان از برنامه ریزی ها برای راه اندازی موزه اسناد فرهنگی این شهرستان در هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه فاطمی خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی اصغر مومنیان روز چهارشنبه در آیین قدردانی از 13 دانش آموز برتر هنرستان فاطمی اردستان گفت: مقدمات ایجاد این موزه فراهم شده و با استفاده از اسناد موجود بین خانواده ها آن را به یک مرکز اسناد فرهنگی تبدیل خواهیم کرد.
وی افزود: خانواده ها می توانند اسناد موجود خود را به این موزه تحویل دهند که با درج نام خودشان نگهداری شود تا بتوانیم اسناد فرهنگی شهرستان اردستان را برای نسل های آینده نیز حفظ کنیم.
اردستان با وجود برخورداری از اثرهای تاریخی با شهرت کشوری و جهانی مانند قنات 2 طبقه و نخستین مسجد 2 طبقه و دومین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام هنوز فاقد موزه است.
مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه با اشاره به وجود چهار هزار و 350 نفر دانش آموز که 2 هزار و 200 نفر آنها در دوره ابتدایی و سایر آنها در دوره متوسطه و هنرستان ها به تحصیل اشتغال دارند، عنوان کرد: خوشبختانه توزیع متوازن دانش آموز در رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش نیز در این شهرستان وجود دارد و توزیع متوازن امکانات در دستور کار است.
وی بدون اشاره به جزییات اضافه کرد: مشکلات موجود در برخی رشته های مورد نیاز شهرستان است که استاد آن را نداریم اما دست کم پس از سه سال تحصیل در هنرستان، دانش آموزان از مهارتی برخوردار می شوند که می توانند در آینده به بازار کار ورود کنند.
مومنیان بیان کرد: دانش آموزان از استعداد بالایی بر خوردار بوده و می توانند در آینده اردستان و پیشرفت کشور نقش موثری داشته باشند اما هم اکنون سه هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای در شهرستان اردستان فعالیت می کنند که نیازمند امکاناتی ویژه هستند.
وی کمبود تجهیزات کارگاهی و نیاز به اعتبار جهت برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای دبیران را از دیگر چالش ها برشمرد و افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند بار همه مسوولیت ها را بر دوش بکشد و برای بر طرف کردن این کاستی، نیاز به کمک خیرین و فرهنگ دوستان احساس می شود.
به گزارش ایرنا، 13 دانش آموز برتر هنرستان فنی و حرفه ای فاطمی اردستان در ادامه این آیین با اهدا لوحی قدردانی شدند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92263/موزه-اسناد-فرهنگی-اردستان-راه-اندازی-می-شود
بستن   چاپ