پیام سپاهان
ظرفیت اسکان برای 8 هزار مسافر نوروزی در بقاع اصفهان فراهم شد
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 17:07:16
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان گفت: ظرفیت اسکان برای بیش از هشت هزار مسافر نوروزی و زائر در ایام نوروز در بقاع متبرکه و امامزادگان استان فراهم شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام در راستای اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند امسال تا 15 فروردین ماه انجام می شود.
وی اظهارداشت: با توجه به اقداماتی که در طول سال جاری برای توسعه حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان استان انجام شد ظرفیت مهمانسراها، زائرسراها و سوئیت های این اماکن متبرکه افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان ادامه داد : در این راستا در طول ایام نوروز روزانه امکان اسکان دائم برای هشت هزار و 650 نفر در اتاق، زائرسرا، سوئیت و مهمانسرا در جوار 151 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان فراهم شد.
به گفته وی همچنین امکان اسکان موقت در قالب کمپ های موقت برای زائران و گردشگران در جوار حرم مطهر بیش از 200 بقعه متبرکه و امامزاده جلیل القدر مهیا شده است.
صادقی اضافه کرد : براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه امسال ویزه برنامه های فرهنگی، مذهبی و تفریحی در قالب طرح آرامش بهاری در جوار 319 بقعه متبرکه و امامزاده استان اصفهان اجرا می شود.
وی هدف از اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز را مقابله با هجمه‌های دشمنان در زمینه فرهنگی برشمرد و گفت: در این راستا ویِژه برنامه هایی با محوریت نشر معارف اهل بیت(ع) و تدوام راه ولایت و راههای تعمیق و گسترش فرهنگ مهدویت برای غنی سازی اوقات فراغت مسافران نوروزی در جوار اماکن متبرکه استان اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان یادآور شد: طرح آرامش بهاری همراه با برپایی 97 خیمه معرفت که شامل؛ غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه چند رسانه ای، ایستگاه های همه واقف باشیم، غرفه ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی محافل ادعیه خوانی و سخنرانی با همکاری 31 مبلغ اعزامی از شهر قم و 240 مبلغ بومی در جوار بقاع متبرکه اجرا می شود.
وی بیان کرد : ویژه برنامه های مربوط به سال تحویل نیز امسال همزمان با سراسر کشور همراه با برنامه های مختلف در جوار حرم مطهر 240 بقعه متبرکه و امامزاده استان برگزار می شود.
مدیر کل اوقاف اصفهان افزود: امسال طرح آرامش بهاری به صورت ویژه در جوار حرم مطهر امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) بادرود، امامزاده سیدمحمد(ع) خمینی شهر، امامزاده جعفر بن موسی شاهرضا (ع) شهرضا، امامزاده سلطانعلی بن علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، امامزاده احمدبن موسی مبرقع(ع) کاشان، امامزاده سلطان سیدعلی (ع) نایین، مقبره مجلسی(ره) اصفهان و امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل و... همراه با برنامه های متنوع فرهنگی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، در استان اصفهان 718 باب امامزاده و 15 هزار و 200 موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 316 مسجد، 980 حسینه، حدود 150 حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود 45 هزار رقبه را شامل می شود.
6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92264/ظرفیت-اسکان-برای-8-هزار-مسافر-نوروزی-در-بقاع-اصفهان-فراهم-شد
بستن   چاپ