پیام سپاهان
هوشنگ طالبی:
کنسرسیوم علمی اصفهان راه فعالیت‌های علمی را کوتاه می‌کند
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 17:08:00
پیام سپاهان - رییس دانشگاه اصفهان گفت: امیدوارم در استان با تشکیل این کنسرسیوم علمی مسیر فعالیت های علمی کوتاه شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، هوشنگ طالبی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین امضای تفاهم نامه کنسرسیوم فعالیت‌های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: برای فعالیت های بین المللی مسائل دیپلماسی کشور در پیشرفت های بین المللی دانشگاه ها بسیار موثر است.
وی با اشاره به فضای قبل از امضای برجام گفت: در آن زمان مقالات از ایران به علت تحریم ها بررسی نمی‌شد و در حال حاضر نیز نباید فعالیت های بین المللی دانشگاه را جدای از بقیه مسائل بدانیم.
رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به دیپلماسی علمی، ادامه داد: بعد از انقلاب روند اعزام دانشجو به آمریکا و انگلیس ادامه داشت و این نشان می دهد که گاهی دیپلماسی علمی فراتر از هر چیزی است. جایی که به لحاظ سیاسی و اقتصادی به مشکل بر می خوریم یک راه گریز ارتباطات علمی است. البته برای شکل گیری درست ارتباطات علمی باید این موضوع برای تمام مدیران و اعضای هیأت علمی نهادینه شود.
وی ادامه داد: در اصفهان با بیش از 70 کشور تفاهم نامه مبادله شده که از این تعداد کمتر از 50 درصد این تفاهم نامه ها عملیاتی شده که یکی از دلایل آن این است که این تفاهم نامه ها کاملا برای گروه های آموزشی نهادینه نشده است.
طالبی تصریح کرد: سال 1393 با دانشگاه علوم پزشکی کنسرسیومی داشتیم تا یکپارچگی دانشگاه حفظ شود، اما به دلایلی این کنسرسیوم شکل نگرفت و در حال حاضر یکی از علت های اینکه در رنکینگ ها دانشگاه های ما رتبه زیر 200 ندارند به همین علت است. به عنوان مثال اگر دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با هم در نظر گرفته می شدند، رنکینگ این دانشگاه بسیار بهتر بود. 
وی با اشاره به اهمیت شکل گیری کنسرسیوم علمی افزود: با کنسرسیوم می توان به جایگاه واقعی مان برسیم و با هم فعالیت های خوبی را داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، کنسرسیوم همکاری‌های علمی بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان با امضاء تفاهم نامه میان رؤسای دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی، هنر و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تشکیل می شود. این کنسرسیوم به پیشنهاد دانشگاه صنعتی اصفهان و در راستای همسو کردن فعالیت‌های علمی بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان به منظور استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی- پژوهشی و اجرایی و بهره مندی از تجربیات طرفین امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان امضا می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92274/کنسرسیوم-علمی-اصفهان-راه-فعالیت‌های-علمی-را-کوتاه-می‌کند
بستن   چاپ