پیام سپاهان
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری:
دیپلماسی علمی به کمک دیپلماسی کشور بیاید
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 17:08:01
پیام سپاهان - معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: دیپلماسی علمی باید به کمک دیپلماسی کشور بیاید و برای تحقق این امر باید همکاری بین‌المللی هم راستا با شرایط موجود باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، سید حسن قاضی عسگر صبح امروز (چهارشنبه) در آیین امضای تفاهم نامه کنسرسیوم فعالیت‌های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: شرایط سختی داریم و مشکلات جنگ اقتصادی خودش را نشان داده است. امروز می طلبد که همکاری در امور بین المللی هم راستا با شرایط موجود باشد.
وی گفت: گرفتن دانشجوی مشترک و جذب دانشجوی خارجی و هدفمندسازی فعالیت های پژوهشی می تواند کارساز باشد و این کار کنسرسیوم به ویژه در تامین تجهیزات بسیار مهم و کارساز است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه ذهنیت ها را باید اصلاح و از فرصت ها استفاده کرد، اضافه کرد: دیپلماسی علمی باید به کمک دیپلماسی کشور بیاید و ما می توانیم در همین تحریم ها نیز با بسیاری از کشورهای دنیا که مخالف آمریکا هستند، ارتباط برقرار کرده و ارتباطات مان را با آنها گسترش دهیم.
دیپلماسی عمومی و توسعه علمی ظرفیت بالایی در اصفهان دارد
در ادامه رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: دیپلماسی عمومی و توسعه علمی ظرفیت بالایی در اصفهان دارد و این کنسرسیوم می تواند الگوی خوبی برای کشور باشد.
علیرضا سالاریان با بیان اینکه ما برای معرفی دانشگاه از زبان های خارجی کمتر استفاده کرده ایم، افزود: به عنوان مثال دانشگاه هنر برای توریسم کمک زیادی می تواند بکند و با تلفیقی از علم برای تولید محتوا از زبان های بین المللی استفاده شود. به اعتقاد من دولت نباید به وسط بیاید و باید با دانشگاه ها در این زمینه کار کرد.
به گزارش ایسنا، کنسرسیوم همکاری‌های علمی بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان با امضاء تفاهم نامه میان رؤسای دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی، هنر و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تشکیل می شود. این کنسرسیوم به پیشنهاد دانشگاه صنعتی اصفهان و در راستای همسو کردن فعالیت های علمی بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان به منظور استفاده بهینه از توانمندی های علمی پژوهشی و اجرایی و بهره مندی از تجربیات طرفین امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان امضا می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92275/دیپلماسی-علمی-به-کمک-دیپلماسی-کشور-بیاید
بستن   چاپ