پیام سپاهان
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:
اصفهان بیشترین مهاجرت نخبگان را دارد
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 17:08:02
پیام سپاهان - رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: 17 درصد گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان است و این آمار مناسبی است، اما متاسفانه آمار مهاجرت نخبگان از این استان بالا است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سید مهدی ابطحی صبح امروز(چهارشنبه) در آیین امضای تفاهم نامه کنسرسیوم فعالیت‌های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: 10 درصد نخبگان کشور اصفهانی هستند، 10 درصد واحدهای فناور کل پارک ها از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است که با توجه به جمعیت اصفهان این آمار بسیار خوب است. 
وی ادامه داد: همچنین 17 درصد گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان نیز در اصفهان است، اما متاسفانه بیشترین مهاجرت نخبگان از اصفهان است و این استان سومین شهر مهاجر پذیر برای کارگران است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به علاقه مدیران به این کنسرسیوم افزود: در عرصه های بین المللی نیازمند همکاری هستیم و ما نیز برای هرچه بهتر بودن این همکاری تلاش زیادی خواهیم کرد.
ابطحی با تاکید بر اینکه پتانسیل های فکری در استان اصفهان بسیار بالا است، اظهار کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نمونه خوبی از پارک های علم و فناوری در کشور است و چهره بسیار شناخته شده خوبی در مجامع علمی کشور دارد. 
وی بر گسترش دانشگاه های نسل سوم اشاره کرد و گفت: در دانشگاه های نسل سوم رقابت در ارزش آفرینی بیسیار جدی مطرح است.
به گزارش ایسنا، کنسرسیوم همکاری‌های علمی بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان با امضاء تفاهم نامه میان رؤسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی، هنر و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تشکیل می شود. این کنسرسیوم به پیشنهاد دانشگاه صنعتی اصفهان و در راستای همسو کردن فعالیت های علمی بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان به منظور استفاده بهینه از توانمندی های علمی پژوهشی و اجرایی و بهره مندی از تجربیات طرفین امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان امضا می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92276/اصفهان-بیشترین-مهاجرت-نخبگان-را-دارد
بستن   چاپ