پیام سپاهان
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد:
تشکیل کنسرسیوم بین‌المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 17:08:11
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان با امضای تفاهم نامه بین دانشگاهی یک کنسرسیوم (ائتلاف) برای فعالیت‌های بین المللی تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید محمود مدرس هاشمی ظهر چهارشنبه در آئین تشکیل کنسرسیوم فعالیت‌های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان ظرفیت‌های زیادی در حوزه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی دارد که با محدودیت منابعی که به وجود آمده است نتوانسته از تمامی این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.
وی بیان داشت: مراکز علمی استان اصفهان بعد از تهران از نظر تعداد دانشجو و عضو هیئت علمی و بسیاری از شاخص‌های کمی و کیفی رشد داشته است و ظرفیت بسیار توانمندی در حوزه علم و فناوری داریم که باید برای توسعه این استان استفاده شود.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: استان اصفهان به غیر از تهران که دارای چهار تا پنج دانشگاه سطح یک است، تنها استانی است که دارای دو دانشگاه سطح یک از جمله دانشگاه صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و جزو 13 دانشگاه برتر کشوری قرار گرفتیم.
وی گفت: ایجاد یک هم افزایی در میان دانشگاه‌های پیشرو استان از جمله دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه هنر با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و توسعه همکاری‌ها با یکدیگر و انعکاس آن حتی در حوزه بین الملل یک ظرفیت بزرگ برای اصفهان است که رشد و توسعه را برای دانشگاه‌ها و استان اصفهان در پی دارد.
وی ادامه داد: بهره مندی دانشگاه‌ها و مراکز فناوری عضو از مزیت‌های مختلف یکدیگر از قبیل توانمندی‌های تجربی، پژوهشی، ارتباطات بین المللی ، فضای فیزیکی به منظور تشکیل کلاس‌ها و هدایت پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری و امکان بازدید از آزمایشگاه‌ها و واحدهای علمی پژوهشی طرفین برای ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بین المللی از جمله اهداف تشکیل کنسرسیوم فعالیت‌های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو استان است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92284/تشکیل-کنسرسیوم-بین‌المللی-مراکز-علمی-و-فناوری-پیشرو-اصفهان
بستن   چاپ