پیام سپاهان
معاون وزیر راه:
200 هزار واحد مسکن مهر مشکل زیرساختی دارند
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 21:28:13
پیام سپاهان - اصفهان- معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: حدود 200 هزار واحد مسکن مهر مشکلات زیر ساختی دارند که آماده سازی و تامین زیرساخت های آنها باقیمانده است.
به گزارش ایرنا، حبیب الله طاهرخانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره ‌برداری از طرح‌ های عمرانی شهر جدید مجلسی مبارکه افزود : بخش زیادی از مسکن های مهر باقی مانده و دارای متقاضی اکنون با مشکلات زیرساختی مواجه هستند که باید تدابیری اندیشید.
وی با اشاره به ساخت 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور اظهارداشت : از مجموع این تعداد 500 هزار واحد باقی ماند و تاکنون تحویل مردم نشده است.
به گفته وی بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی و تعدادی هم دارای متقاضی هستند.
وی اظهارداشت: واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به پیمانکاران یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل و این واحدها از منابع سرمایه گذاران است.
طاهرخانی بیان کرد: 400 هزار واحد مسکن مهر در مجموعه شهرهای جدید وجود دارد که 260 هزار واحد از آنها به بهره برداری رسیده و 140 هزار واحد از آنها باقیمانده است.
وی بیان کرد : حدود 80 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در شهرهای جدید دارای متقاضی هستند و بقیه آنها از طریق واگذاری به سرمایه گذاران و نهادهای حمایتی نظیر بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تعیین تکلیف شدند.
عملیات اجرایی و بهره برداری 6 طرح عمرانی و خدماتی با صرف 66 میلیارد و 458 میلیون ریال اعتبار روز چهارشنبه در شهر جدید مجلسی آغاز شد.
این طرح ها شامل افتتاح 48 واحد مسکن مهر، افتتاح کلانتری و مسجد امام حسن مجتبی(ع) و پارک موسیقی و‌ محور پیاده و دوچرخه است.
همچنین عملیات اجرایی آماده سازی و محوطه سازی محله هنر و اطراف هنرستان استاد فرشچیان و عملیات اجرایی احداث روشنایی بلوار های مسکن مهر مجلسی آغاز شد.
پاسگاه شهر جدید مجلسی با حضور فرمانده انتظامی استان با 10 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و با احداث این ساختمان به کلانتری ارتقا یافت.
مسجد امام حسن مجتبی (ع) هم به عنوان چهارمین مسجد مسکن مهر مجلسی با هفت میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شد.
شهر جدید مجلسی از توابع شهرستان مبارکه با 15 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
7150/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92294/200-هزار-واحد-مسکن-مهر-مشکل-زیرساختی--دارند
بستن   چاپ