پیام سپاهان
شهردار اصفهان توسعه روابط گردشگری با عمان را خواستار شد
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 21:28:15
پیام سپاهان - اصفهان- شهردار اصفهان در نشست مشترک با هیات تجاری فرهنگی از عمان توسعه روابط گردشگری و فرهنگی با این کشور را خواستار شد و گفت: اصفهان آمادگی توسعه روابط این بخش را دارد.
به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز چهارشنبه در نشست مشترک با هیات تجاری فرهنگی از کشور عمان افزود: اصفهان شهری تاریخی، فرهنگی و صنعتی است.
وی تصریح کرد: تحریم ها فرصتی را برای همسایگان ایران از جمله کشور عمان فراهم کرد تا بتوانند روابط تجاری خود را با اصفهان گسترش دهند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان ظرفیت همکاری در بخش های مختلف تجاری، اقتصادی و صنعتی با کشور عمان را دارد، بیان کرد: باید زمینه گردشگری بین شهر اصفهان و شهر مسقط و کشور عمان بیشتر شود و افراد بیشتری از کشور عمان از شهر تاریخی اصفهان بازدید کنند.
همچنین در این نشست رییس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : ایران و عمان در طول تاریخ همواره کنار یکدیگر حضور داشتند همچنین در شرایط فعلی 2 کشور می توانند روی یکدیگر حساب باز کنند.
نصیر ملت با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران سه دوره تاریخی پایتخت بود، اضافه کرد: این شهر یکی از قطب های بزرگ صنعتی و اقتصادی ایران است که با وجود بیش از هشت هزار کارخانه و واحد صنعتی بزرگ و کوچک می تواند تامین کننده و جوابگوی درخواست کشور عمان باشد.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان یک قطب اقتصادی کشور آمادگی جذب سرمایه های مختلف از کشور عمان را داشته و می تواند تجربیات خود را در بخش های مختلف در اختیار تجار و صنعتگران این کشور قرار دهد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آثار تاریخی اصفهان به عنوان یکی از 10 شهر برتر تاریخی جهان است و به همین دلیل درسال 2020 به عنوان شهر گردشگری، ‌هنر و میراث فرهنگی انتخاب شده است، از همین رو اصفهان آمادگی برقراری تفاهمنامه های مختلف در زمینه گردشگری و اقتصادی با کشور عمان دارد.
به گزارش ایرنا، نشست تجاری فرهنگی اصفهان با کشور عمان با عنوان رویداد "هفته مسقط در اصفهان" با هدف آشنایی تجار و صنعتگران عمانی با فرصت های سرمایه گذاری اصفهان برگزار شده است.
یک هیات تجاری متشکل از 40 نفر از نمایندگان اتاق بازرگانی عمان، شهرداری مسقط، ‌مسوولان دولتی و بازرگانان کشور عمان برای آشنایی و ایجاد ارتباط مستقیم با توانمندی های ایران واصفهان در زمینه های مختلف با کشورمان در اصفهان حضوردارند.
زمینه های فعالیت اعضای این هیات بیشتر در بخش های پزشکی و سلامت،‌ صنایع ساختمانی، صنایع دستی، فناوری های نوین،فناوری اطلاعات و نرم افزار، نفت و مواد پتروشیمی، ماشین آلات وخطوط تولید صنایع، تصفیه آب شیرین، مواد غذایی، گردشگری،‌ مبلمان، فرش و کشاورزی است.
محورهای این رویداد آشنایی تجار و بازرگانان عمانی با توانمندیهای صنعتگران ایران، صادرات بدون واسطه به عمان،‌ ملاقات با سرمایه گذاران عمانی، فروش محصولات ایرانی، ‌مشارکت با تاجران عمانی افزایش مراودات اقتصادی عمان، ارائه برنامه های فرهنگی با هویت ایرانی، آشنایی با نیازهای بازار عمان، معرفی شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها به تاجران عمانی و راه اندازی خطوط تولیدی درعمان است.
9913/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92297/شهردار-اصفهان-توسعه-روابط-گردشگری-با-عمان-را-خواستار-شد
بستن   چاپ