پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
تعامل اقتصاد، صنعت و دانشگاه زمینه توسعه پایدار در استان است
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 21:29:03
پیام سپاهان - استاندار اصفهان گفت: دستیابی به آخرین اطلاعات، دانش و فناوری باید در دستور کار شرکت‌ها باشد و به همین دلیل بین دانشگاه و کارآفرینان همکاری برقرار و اهتمام جدی به این رابطه ایجاد شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، عباس رضایی عصر امروز (چهارشنبه) در دوازدهمین جشن پایان دوره مراکز رشد و تقدیر از واحدهای فناور برتر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: از اینکه در جمع نخبگان و بزرگان علمی شهر هستم، به خود می بالم و از بروز خلاقیت‌ها و ایجاد نشاط و کار و تلاش جوانان این شهرک افتخار می کنم.
وی گفت: معتقدم اصفهان، شهری است که توسعه نامتوازن آن از بعد از انقلاب مشکلاتی در آن به وجود آورده است.
استاندار اصفهان افزود: طی سال های اخیر، رشد 15 تا 20 برابری جمعیت در اصفهان رخ داده است و جاذبه‌های اصفهان، این شهر را به یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی کشور تبدیل کرده است.
رضایی با اشاره به موقعیت مکانی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، خاطرنشان کرد: مکان جغرافیایی این شهرک شرایط ممتازی برای تمام شرکت‌ها و واحدهای مستقر در این شهرک برای توسعه اقتصاد و صنایع مساعد در استان به وجود آورده است که تعامل اقتصاد، صنعت و دانشگاه زمینه توسعه پایدار و همگون را برای استان به وجود خواهد آورد.
استاندار اصفهان گفت: سه عامل مکان جغرافیایی، قوانین دولتی و وجود دانشگاه، بیشترین تاثیر را بر شهرک‌های علمی و تحقیقاتی می‌گذارد و به همین دلیل، باتوجه به این که شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان این سه عامل را دارا است، افق گسترده‌ای در پیش روی آن است.
وی ادامه داد: یکی از وظایف شهرک علمی تحقیقاتی حمایت از شرکت های نوپا است، نوآوران و کارآفرینان زیادی در استان وجود دارند که نمی‌دانند محصول خود را چگونه عرضه کنند و یا چگونه ایده خود را تولید کنند، نیاز به حمایت دارند. 
رضایی گفت: جهان امروز بر پایه دانش و اساس رقابت‌های سازمانی شکل گرفته و دانش برای تحقیقات امروز ضروری است، ایجاد شبکه‌های علمی و ائتلاف‌ها ضرورت دارد و شهرک علمکی تحقیقاتی اصفهان خوشبختانه در این مهم موفق بوده است.
استاندار اصفهان در تقدیر از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: قریب دو دهه است که شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری شکل گرفته است. این پایگاه باید تلاش بیشتری کند تا بستری مناسب تر با توجه به شرایط کنونی کشور و تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه‌ای که در کشور وجود دارد، فراهم کند.
وی افزود: دستیابی به آخرین اطلاعات، دانش و فناوری باید در دستور کار شرکت‌ها باشد و به همین دلیل بین دانشگاه و کار آفرینان همکاری برقرار و اهتمام جدی به این رابطه ایجاد شود.
رضایی با بیان اینکه متاسفانه در دانشگاه‌ها تحقیقات زیادی انجام می‌شود که در قالب پایان‌نامه و مقالات تنها باعث توسعه در داخل می‌شود، تصریح کرد: نتایج این تحقیقات باید به صنعت راه پیدا کنند.
استاندار اصفهان در ادامه افزود: معتقدم در شرایط کنونی عوامل بازدارنده، نسبت به عوامل پیش‌برنده قوت بیشتری دارند و باید با تلاش و همکاری، پیش برنده‌ها را تقویت کرده و راهبردهای لازم را برای حل معضلات و فائق آمدن بر عوامل بازدارنده به‌کار بست.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92301/تعامل-اقتصاد،-صنعت-و-دانشگاه-زمینه-توسعه-پایدار-در-استان-است
بستن   چاپ