پیام سپاهان
معاون افتای سازمان فناوری اطلاعات کشور:
عدم امنیت اطلاعات افراد در شبکه‌های مجازی چالش دنیای امروز است
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 21:29:06
پیام سپاهان - اصفهان- معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت:عدم امنیت اطلاعات افراد در شبکه‌های مجازی چالش مهم دنیای امروز است.

به گزارش خبرنگار مهر ، ابوالقاسم صادقی ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی افتا در دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 110 شرکت کوچک و بزرگ افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) در سطح کشور مجوز فعالیت دارند که از این تعداد 25 شرکت ریشه‌دار و دارای برند در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات هستند.
وی بیان داشت: یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شرکت‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور در اصفهان دایر شده است.
معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور تصریح کرد: عدم امنیت اطلاعات افراد در شبکه‌های مجازی امروز یک چالش پیش رو در دنیا است که ایران نیز همچون دیگر کشورها با این چالش بزرگ مواجه است و به دنبال راهکارهای آن هستیم.
وی با اعلام اینکه به دنبال رشد نبود حریم و مرز مشخص در دنیای مجازی و رشد نا امنی‌ها در نگهداری از اطلاعات در شبکه‌های مجازی به طور قطع نیاز به توسعه شرکت‌های افتا داریم، اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه کشور، مفاد مرتبط با امنیت و پدافند سایبری از سوی شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است و بخشی از آئین نامه‌ها در حال تغییر است و سیاستگذاری‌های جدید برای شرکت‌های افتا ابلاغ می‌شود.
وی بیان داشت: شرکت‌های که هم اکنون در حوزه افتا در ایران کار می‌کنند عمدتاً بر اساس بازار دولتی توانستند روند کار خود را توسعه دهند.
صادقی اظهار داشت: به دنبال ظهور برخی از تکنولوژی‌ها تنها یک شرکت توانسته به آن حد از علم برسد که امنیت لازم برای شبکه‌های سایبری را ایجاد کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92302/عدم-امنیت-اطلاعات-افراد-در-شبکه‌های-مجازی-چالش--دنیای-امروز-است
بستن   چاپ