پیام سپاهان
به ازای هر اصفهانی 2 درخت وجود دارد
پنجشنبه 16 اسفند 1397 - 03:01:58
پیام سپاهان - اصفهان - معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با احتساب جمعیت شهروندان و تعداد درختان موجود، به ازای هر شهروند این شهر 2 اصله درخت وجود دارد.
به گزارش ایرنا، حسین امیری روز چهارشنبه در آیین روز درختکاری در محوطه مرکز همایش های بین المللی اصفهان افزود : حفظ و نگهداری مناسب فضای سبز شهر به ویژه حفاظت از سرانه فضای سبز متناسب با رشد جمعیت شهر از سیاست ‌های مدیریت شهری به شمار می رود.
به گفته وی برای استفاده شهروندان و همچنین آیندگان در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان پنج هزار و 500 هکتار فضای سبز وجود دارد که سه هزار و 700 هکتار آن در اختیار شهرداری است و برای نگهداری این میزان 55 میلیون مترمکعب آب نیاز است و با توجه به بارش های کم سال قبل، در سال جاری با 35 میلیون مترمکعب آب برای حفاظت از آن ها تلاش کردیم.
معاون شهردار اضافه کرد : با توجه به بارش‌ های به نسبت مناسب طی ماه های اخیر پیش بینی می شود در سال 98 برای آبیاری فضای سبز، مشکلات کمتری وجود داشته باشد.
امیری اضافه کرد : امسال قرار بود یکصد هزار اصله درخت توسط شهرداری کاشته شود که تاکنون 70 هزار اصله آن کاشت شده است، همچنین بخش زیادی از محوطه مرکز همایش های بین المللی و سالن اجلاس این کلانشهر نیز به منظور توسعه فضای سبز استفاده خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به روزهای پایانی سال و خانه تکانی، تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم شهرداری را در برای امور شهری بویژه در نظافت و آراستگی شهر همراهی و یاری کنند.
وی به زیباسازی مبلمان شهر، المان ها، گلکاری و زیباسازی فضاها در آستانه نوروز اشاره کرد و گفت: با پایان طرح های یاد شده برای میزبانی از مسافران عید آماده خواهیم شد.
آیین روز درختکاری با حضور مدیران و مسوولان شهری و جمعی از مردم و خانواده شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در محوطه مرکز همایش های بین المللی اصفهان برگزار شد.
در این آیین 27 نهال درخت به یاد 27 شهید این حادثه تروریستی کاشته شد.
بالغ بر 3 میلیون و 700 هزار اصله درخت در کلانشهر اصفهان وجود دارد که از این میزان یکهزار و 200 هکتار در منطقه 'ناژوان' واقع است.
در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.
/6026/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92305/به-ازای-هر-اصفهانی-2-درخت-وجود-دارد
بستن   چاپ