پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
شهرک علمی و تحقیقاتی راهگشای دولت و بخش خصوصی باشد
پنجشنبه 16 اسفند 1397 - 11:26:39
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باید بتواند در شرایط سخت اقتصادی و بین المللی و تحریم های ظالمانه با ایده های خلاقانه برای دولت و بخش خصوصی راهگشا باشد.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی چهارشنبه شب در دوازدهمین جشن پایان دوره مراکز رشد و آیین تقدیر از واحدهای فناور برتر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در محل این شهرک افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باید با توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن زمینه های مناسب برای تجاری سازی دستاوردهای آنها، مقدمات لازم برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فراهم کند.
وی، وظیفه شهرک های علمی و تحقیقاتی را حمایت از شرکت های نوپا، رشد و توسعه آنها و ارزیابی مستمرشان، کشف ایده های نو و حمایت از آنها، برداشتن موانع تجاری سازی ایده ها دانست و اظهار داشت: جهان امروز بر پایه دانش و رقابت های سازمانی شکل گرفته و دانش لازم برای تحقیقات مدرن امروز، ضروری است.
استاندار اصفهان، ایجاد شبکه ها و ائتلاف منابع اصلی شبکه ها را 2 اقدام مهم برای نوآوری در جامعه دانست و اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از 2 دهه گذشته با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد فعالیت خود را آغاز کرد و امروز بیش از 500 شرکت دانش بنیان و واحد فناور را در خود جای داده است.
رضایی، اشاعه فرهنگ فعالیت های جمعی تحقیقاتی، جهت دادن مسیر جامعه علمی به تحقیق در رشته های مورد نیز و ایجاد فضای مناسب برای پژوهشگران را از ضروریات امروز کشورمان خواند و گفت: عوامل بازدارنده نسبت به عوامل پیش برنده سبقه بیشتری دارد و این موضوع باید با هم افزایی بین دستگاه های مختلف برطرف شود.
وی همچنین با بیان اینکه صنایع مادر، دانشگاه های معتبر، مناطق وسیع کشاورزی و جاذبه های گردشگری فراوان، اصفهان را به یکی از قطب های اصلی اقتصادی کشور تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: مجاورت شهرک علمی و تحقیقاتی با این قطب علمی و اقتصادی کشور موقعیت ممتازی را برای شرکت ها و واحدهای مستقر در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی و ایجاد ارتباط های مناسب با دانشگاه های منطقه و صنایع ایجاد کرد.
رضایی، تاکید کرد: سه عامل مکان جغرافیایی، قوانین دولتی و وجود دانشگاه های برتر و مادر بیشترین تاثیر را بر میزان موفقیت شهرک های علمی و تحقیقاتی دارند و پایه گذاری این شهرک در اصفهان و همجواری آن با دانشگاه صنعتی اصفهان و دیگر صنایع مادر نشان از افق گسترده پایه گذاران شهرک است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود 520 شرکت دانش بنیان و واحد فناور با ضریب موفقیت بیش از 75 درصد در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است، افزود: انتظار می رود که در این مرکز، گام های اساسی برای تولید فناوری های بومی و رفع موانع توسعه کشور برداشته شود.
به گزارش ایرنا، در این آیین از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان برتر مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تقدیر شد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 500 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای یک مرکز رشد مقدماتی، 10 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان است و حدود 10 درصد شرکت های دانش بنیان کشور در آن مستقرند.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92308/شهرک-علمی-و-تحقیقاتی-راهگشای-دولت-و-بخش-خصوصی-باشد
بستن   چاپ