پیام سپاهان
موزه علوم و فنون آران و بیدگل به بهره برداری رسید
پنجشنبه 16 اسفند 1397 - 17:02:27
پیام سپاهان - کاشان - نخستین موزه بخش خصوصی آران و بیدگل با عنوان علوم و فنون روز پنجشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان گشایش یافت.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در حاشیه گشایش این موزه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موزه با پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در رشته های ریاضی، فیزیک، الکترونیک، نجوم و علوم آزمایشگاهی دایر شده است.
مجید نوری بیان کرد: موزه علوم و فنون نخستین موزه بخش خصوصی دارای مجوز میراث فرهنگی در این شهرستان است که در راستای نهادینه سازی ارزش های علم و فن مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: موزه از سوی موسسه خیریه صالحون به بهره برداری رسیده و در آن ابزار و تجهیزات لازم برای تولید دستگاه های مورد نیاز علوم و فنون گوناگون با بهره گیری از مهندسی معکوس گردآوری شده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل همچنین عنوان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات در برخی مرکزهای آموزشی شهرستان آران و بیدگل، آنها می توانند با هماهنگی موسسه خیریه صالحون از ظرفیت های موزه علوم و فنون استفاده کنند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92317/موزه-علوم-و-فنون-آران-و-بیدگل-به-بهره-برداری-رسید
بستن   چاپ