پیام سپاهان
2 خبر کوتاه از اصفهان
پنجشنبه 16 اسفند 1397 - 17:02:27
پیام سپاهان - اصفهان - موافقت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با کاشت چنار در چهارباغ و 2 وقف جدید به ارزش چهار میلیارد ریال 2 خبر کوتاه امروز اصفهان است.
** اصفهان
مجوز کاشت درختان جدید در محور میانی چهارباغ عباسی اصفهان صادر شد
فریدون الله یاری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از اخذ مجوزهای لازم برای کاشت درختان جدید در محور میانی چهارباغ عباسی اصفهان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروز 16 اسفندماه، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با عنایت به انجام عملیات کاشت درختان 20 ساله در محور میانی (بلوار میانی) چهارباغ عباسی توسط شهرداری اصفهان و ممانعت از انجام این عمل توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در دو روز گذشته، روز گذشته و امروز همزمان با روز درختکاری، درختان جدید با نظارت این اداره کل جایگزین درختان قطع شده در محور میانی چهارباغ حدفاصل خیابان “سید علیخان” و میدان انقلاب اسلامی در مکان قبلی در راستای بهبود وضعیت منظر چهارباغ عباسی شد.
وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از همکاری شهرداری و شخص شهردار اصفهان تصریح کرد: حساسیتهای موجود درباره محورها و بافتهای تاریخی از یکسو و همچنین طرح ساماندهی محور میانی چهارباغ عباسی که هم اکنون درحال بررسی است از سوی دیگر، می طلبد تا اجرای هرگونه عملیات در محورهای تاریخی همچون چهارباغ عباسی با حساسیت پیگیری شود.
** گلپایگان
دو وقف جدید به ارزش حدود چهار میلیارد ریال در گلپایگان ثبت شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان از ثبت دو موقوفه جدید به ارزش حدود چهار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وقف ها، شامل یک باب خانه مسکونی واقع در شهر گلپایگان به وسعت حدود200 متر مربع و زمین زراعی واقع در روستای شادگان به مساحت حدود سه جریب دو فرد خیر اندیش این شهرستان در اسفند ماه امسال ثبت شد.
وی با اشاره به اینکه عزاداری و روضه خوانی ابا عبدالله الحسین(ع)، امور فرهنگی و تبلیغات اسلامی از جمله نیت واقفان ذکر شده است افزود: با احتساب موقوفه های جدید، اکنون این شهرستان دارای 934 موقوفه با بیش از دو هزار 400 رقبه است.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92319/2-خبر-کوتاه-از-اصفهان
بستن   چاپ