پیام سپاهان
معرفی برگزیدگان "هفتمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد"
پنجشنبه 16 اسفند 1397 - 17:03:21
پیام سپاهان - در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران ونو آوران که در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد، برترین های این جشنواره معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران صبح امروز (پنج شنبه) در آیین اختتامیه این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، اظهار کرد: 190 طرح در سه بخش دانش آموزی و دانشجویی و بخش آزاد و 14 حوزه مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که در نهایت، 131 طرح به مرحله داور نهای رسیدند.
احسان روحانی افزود: در حوزه اختراعات، 10 اختراع برتر و 10 اختراع شایسته، در حوزه مبتکران و نوآوران هشت مبتکر و نوآور برتر و 10 مبتکر و نوآور شایسته برگزیده شده اند.
وی به بخش دانش آموزی این جشنواره اشاره کرد و گفت: 16 طرح در این بخش به مرحله‌ نهایی داوری راه پیدا کرده اند که 12 طرح آن، مربوط به مدارس سما و چهار طرح مربوط به دیگر مدارس حاضر در این جشنواره بوده است.
دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران، تاکید کرد: طرح‌‌‌های ارائه شده در این جشنواره در 10 زیر گروه و به صورت جداگانه توسط داوران تخصصی بررسی شده اند.
روحانی ادامه داد: درگروه کامپیوتر و فناوری اطلاعات 21 طرح، در زیر گروه مهندسی متالوژی هفت طرح، مهندسی نساجی و معماری پنج طرح، مهندسی عمران سه طرح، صنایع غذایی پنج طرح، شیمی و مهندسی 9 طرح، پزشکی و مهندسی پزشکی 14 طرح، مهندسی برق 22 طرح و در بخش دانش آموزی نیز 16 طرح ارائه شده است.
وی گفت: بیشترین طرح‌های ارائه شده به هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به واحد نجف آباد بوده و واحدهای دانشگاه آزاد اهواز، کرمانشاه، نور و بسیاری از واحدهای دانشگاهی دیگر و دانشگاه‌‌های مادر صنعتی کشور همچون دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این جشنواره حضور داشتند.
روحانی خاطرنشان کرد: بزرگترین هدف برگزاری این جشنواره، شناسایی صاحبان طرح و ایده است و با هماهنگی که با بنیاد ملی انجام شده طرح‌های برتر به این بنیاد ارائه خواهد شد که منجر به حمایت از نخبگان و نوآوران خواهد شد تا بتوانند طرح‌‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.
وی درخصوص جوایز برگزیدگان این جشنواره یادآور شد: به نفرات برتر اول تا سوم این جشنواره، جوایز نقدی 2 تا پنج میلیون تومانی اهدا خواهد شد و در بخش دانش‌ آموزی نیز جوایز به صورت مساوی و نقدی اهدا می شود.
به گزارش ایسنا، هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران با هدف تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات با حضور جمعی از نخبگان و اندیشمندان دانشگاه آزاد اسلامی به مدت سه روز در واحد نجف آباد برگزار شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92329/معرفی-برگزیدگان-"هفتمین-جشنواره-مخترعان-دانشگاه-آزاد"
بستن   چاپ