پیام سپاهان
دانشگاه نقش واقعی خود را در تحقق اهداف گام دوم انقلاب ایفا کند
جمعه 17 اسفند 1397 - 12:31:11
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر در اصفهان گفت: زمانی می توانیم به اهداف گام دوم انقلاب دست یابیم که دانشگاه ها نقش واقعی خود را در رشد علم، فناوری و صنعت کشور ایفا کنند.
حسین ثقفی فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: مد نظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب این است که دانشگاه ها بتوانند نقش واقعی خود را در رشد صنعتی ایفا کنند تا ایران به مرجعیت علمی در منطقه و دنیا دست پیدا کند.
وی با بیان این که در سال های گذشته با انفجار مدرک گرایی و دانشگاه گرایی مواجه بودیم، تصریح کرد: 2 هزار و 600 دانشگاه در کشور داریم که نسبت به جمعیت و در مقایسه با بسیاری از کشورها، رقم زیادی است و این روند باید اصلاح شود.
ثقفی فر تاکید کرد : بسیاری از دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشورمان باید ادغام شود و نمی توان اسم هر مغازه ای را دانشگاه گذاشت.
مدیر ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر در اصفهان تصریح کرد : ما باید ببینیم نیازهای کشورمان چیست، چه می خواهیم و تعریف درستی از استاد، دانشجو و دانشگاه داشته باشیم تا آنها بتوانند نقش اصلی خود را ایفا کنند.
ثقفی فر، رویکرد دانشگاه صنعتی مالک اشتر را پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب ذکر و اضافه کرد: رویکرد علمی ما پرورش نسلی است که بتواند نیازهای کشور را بدون وابستگی به خارج و با خود اتکایی برطرف کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سال های گذشته رویکرد پژوهش محوری را در اولویت قرار داد، اظهارداشت: یکی از مهمترین دستاوردهای این مرکز، طراحی و ساخت سیستم اندازه گیری خواص مغناطیسی مواد متنوع در سطوح و دماهای مختلف و بومی سازی آن در داخل کشور است.
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در زمینه های مختلف هوا و فضا، علوم پایه، فنی و مهندسی، اُپتیک و لیزر و فناوری اطلاعات و ارتباطات به بررسی نیازهای کشور و رفع آنها می پردازد، افزود: ده ها طرح پژوهشی با 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در این مرکز در حال اجراست که یکهزار میلیارد آن در مجموعه شاهین شهر اصفهان انجام می شود.
دانشگاه صنعتی مالک اشتر با هدف اجرای پروژه های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی کشور در سال 1363 تأسیس شد.
این دانشگاه دارای رشته های مختلفی در زمینه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک، علوم کاربردی، علوم و فناوری زیر دریا، مدیریت و فناوری های نرم، مکانیک و هوا فضا، مواد و فناوری های ساخت، مهندسی پدافند غیرعامل، شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع ، مهندسی مواد، فناوری های زیستی و علوم و فناوری دفاعی است.
این دانشگاه دارای دو پردیس در شاهین شهر ( 20 کیلومتری شمال اصفهان ) و تهران و حدود یکهزار دانشجوست.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن سال جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌ بینانه به آینده و نقش بی‌ بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، توجه آنان به این موضوع را خواستار شدند.
/6026/3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92355/دانشگاه-نقش-واقعی-خود-را--در-تحقق-اهداف-گام-دوم-انقلاب-ایفا-کند
بستن   چاپ