پیام سپاهان
انصاری:
گرفتاری‌های کشور به مشکلات جامعه در حوزه فرهنگی بر می‌گردد
جمعه 17 اسفند 1397 - 12:32:09
پیام سپاهان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اکثر مشکلات و گرفتاری‌های کشور مربوط به مشکلات جامعه در حوزه فرهنگی است و همه متولیان باید سعی در برطرف کردن این مشکلات کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری، روز گذشته (پنجشنبه) در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی اصفهان، اظهار کرد: امروز در سراسر دنیا به خصوص در کشور ما یکی از مهمترین نیازها انجام کار فرهنگی و کمک به انتخاب راه زندگی افراد است، چرا که این مهم می‌تواند یکی از مهمترین عوامل پیشرفت باشد و ناتوانی در آن موجب انحطاط جامعه خواهد شد.
انصاری با تاکید به اینکه دشمنان انسانیت به طور عام و دشمنان کشور به طور خاص سعی در آسیب در حوزه فرهنگی دارند، گفت: اکثر مشکلات و گرفتاری‌های کشور مربوط به مشکلات جامعه در حوزه فرهنگی است و همه متولیان باید سعی در برطرف کردن این مشکلات کنند.
وی با اشاره به اینکه وجود حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از توفیقات ایران است، اظهار کرد: وجود مبارک امام رضا (ع) در کشور ما باعث شده تا ایرانیان سبک و معنای زندگی خویش را از ایشان آموزش ببینند و یکی از منابعی که می¬توانیم در راه زندگی از آن بهره بگیریم وجود مبارک این امام بزرگوار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در جهت تعالی باید ازهمه ابزار‌ها از جمله مسجد، هیئات مذهبی و... استفاده کرد، گفت: هنر نیز نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کند. نمونه مهم آن، معماری و هنر اسلامی است که به خصوص در شهر اصفهان به وضوح و با گستردگی دیده می‌شود.
انصاری با اشاره به هنرهای تجسمی به عنوان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هنر، ادامه داد: یکی از شاخه‌های هنرهای تجسمی هنر تصویرگری یا تصویرسازی است که سابقه طولانی در تاریخ بشریت و به خصوص در تاریخ ایران دارد.
وی با تاکید بر این که هنر تصویرگری در حوزه کودک و نوجوان اهمیت بسزایی دارد، تصریح کرد: مخاطب اصلی تصویرگری، کودکان و نوجوانان هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان، خاطرنشان کرد: توقع بیش‌تری از هنرمندان و فعالان این حوزه وجود دارد و هرچند در جشنواره فعلی 155 اثر به این جشنواره فرستاده شد، اما از کشوری که در آن حرم رضوی وجود دارد انتظار این است که به تعداد هنرمندان این حوزه آثار به این جشنواره ارسال شود.
در این آیین ضمن قرائت بیانیه پایانی هیات داوران جشنواره، از برگزیدگان این جشنواره در دو رده بزرگسالان و کودکان تجلیل به عمل آمد و جوایزی به برگزیدگان اهدا شد. بر این اساس در بخش تصویرسازی داستانی «متین سادات حسینی‌نژاد» به عنوان نفر نخست، «علی فلاح کردی» به عنوان نفر دوم و «مجتبی عصیانی» به عنوان نفر سوم برگزیده شدند. «سیده فرزانه رئیس‌الساداتی » و «نرگس فقیهی رنانی» نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش تصویرسازی موضوعی، هیات داوران با بیان این که اثری را به عنوان آثار اول و سوم در نظر نگرفته‌اند، «اشرف دهکردی» را به عنوان نفر دوم برگزیدند. «معصومه حضوربخش» نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش ویژه جشنواره نیز «ژاله حقیقت» به عنوان نفر اول برگزیده شد و «منصوره دهقانی» شایسته تقدیر قرار گرفت.
در بخش کودک و نوجوان نیز «پروانه حاجی علی کل»، «مهرداد دهقانی»، «میترا دهقانی»، «پرهام حمیدی» و «آیدا اکبریان» به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.
به نفرات اول، دوم و سوم این جشنواره هر کدام به ترتیب مبلغ 40، 30 و 20 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره تعلق گرفت. همچنین برای نفرات شایسته تقدیر، مبلغ 5 میلیون ریال در نظر گرفته شد.
برای جایزه بخش کودک و نوجوان نیز مبلغ یک میلیون ریال و گواهی شرکت در جشنواره در نظر گرفته شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92358/گرفتاری‌های-کشور-به-مشکلات-جامعه-در-حوزه-فرهنگی-بر-می‌گردد
بستن   چاپ