پیام سپاهان
امام جمعه موقت اصفهان:
مبانی سیاسی - اقتصادی نهج‌البلاغه در کشور پیاده شود
جمعه 17 اسفند 1397 - 17:21:25
پیام سپاهان - اصفهان – امام جمعه موقت اصفهان گفت: لازم است رهنمودهای حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه به عنوان منشور عملی سیاسی و اقتصادی در کشور پیاده شود تا شاهد رفع بسیاری از مشکلات باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه مسئولان وظیفه دارند که به شکل جدی به مبارزه با گرانی‌ها بپردازند، اظهار داشت: در چنین شرایطی هنوز انبارهای احتکار در گوشه کنار کشور یافت می‌شود که نگران کننده است و باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه کشور ایران سرشار از منابع غنی و استعدادهای ناب جوانان است، افزود: کافی است به شکل جدی اراده کرده و از این همه استعداد و ظرفیت استفاده کنیم تا مشکلات اقتصادی کشور رفع شود، در واقع مردم به خوبی می‌توانند در این شرایط به کمک کشور بیایند.
باید تقوای اقتصادی در کشور حاکم شود
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه باید تقوای اقتصادی در کشور حاکم شود، ابراز داشت: انقلاب ما ثمره خون شهیدانی است که برای این انقلاب و نظام از جان مایه گذاشتند و بر این اساس مسئولان باید به نوعی عمل کنند که شرمنده خون این شهدا نشویم.
وی با بیان اینکه ابتدای سال آینده با میلاد مبارک حضرت علی همزمان شده است، بیان داشت: می‌توانیم از این تقارن زیبا بهره جسته و رهنمودهای حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه را به عنوان منشور عملی سیاسی و اقتصادی در کشور پیاده کنیم که بدین شکل شاهد رفع بسیاری از مشکلات کشور نیز خواهیم بود.
غربی‌ها به زن نگاه کالا مانند دارند
حجت الاسلام رهبر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به روز جهانی زن اشاره کرد و گفت: غربی‌ها به زن نگاه کالا مانند دارند و این در حالی است که اسلام به زن کرامت ویژه‌ای عطا کرده است و بر این اساس بانوان در ایران ما به عنوان یک کشور اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92372/مبانی-سیاسی---اقتصادی-نهج‌البلاغه-در-کشور-پیاده-شود
بستن   چاپ