پیام سپاهان
برخی تولیدکنندگان به تعهدات خود پایبند نیستند
یکشنبه 19 اسفند 1397 - 11:20:43 AM
ایسنا
پیام سپاهان- ابراهیم جلیلی امروز (یکشنبه) در دومین همایش حمایت از مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: امروز از منظر دیگری به حق مصرف‌کننده نگاه می‌کنیم، با نگاهی به قوانین دین، رعایت حقوق مصرف‌کننده رعایت حق‌الناس است و دولت‌ها مکلف به آن هستند تا از حقوق مردم در برابر مشکلات حمایت کنند، چراکه دولت بدون مردم و مردم بدون دولت مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: اینکه تولیدکننده باید حق مصرف‌کننده را رعایت کند و مصرف‌کننده حق تولیدکننده را رعایت نکند، معنایی ندارد چراکه این روابط دوطرفه است، واردکننده نمی‌تواند بگوید کالایی که وارد کرده اگر عیبی دارد به او ارتباطی ندارد و وظیفه دارد حق را رعایت کند، چراکه در ازای این خدمت پول دریافت کرده است.

رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان استان اصفهان تصریح کرد: در قانون حمایت از مصرف‌کننده رعایت حق‌الناس بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و تک‌تک آحاد جامعه در مقابل یکدیگر مسئول هستند و باید در اقداماتشان شفافیت وجود داشته باشد.

وی گفت: حق اطلاع‌رسانی نباید از مجموعه‌ها گرفته شود تا مشتریان بدانند کالایی که خریداری می‌کنند دارای چه مشخصاتی است و بر چه اصولی  قیمت‌گذاری شده، تا سردرگم نشوند.

جلیلی با بیان اینکه اگر تولیدکننده ایرانی نتواند کالای خود را در این خاک عرضه کند به اشتغال کشور ضربه وارد می‌شود، تأکید کرد: امروز برخی تولیدکنندگان به تعهدات خود پایبند نیستند و در این خصوص چه کسی باید جوابگوی مصرف‌کنندگان باشد.

رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مصرف‌کنندگان از تمام دستگاه‌های قضایی تقاضا دارم به مشکلات رسیدگی کنند تا بحث کیفیت تولیدات مطلوب شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92464/برخی-تولیدکنندگان-به-تعهدات-خود-پایبند-نیستند
بستن   چاپ