پیام سپاهان
سهم 45 درصدی موتورسواران اردستان در تصادفات
یکشنبه 19 اسفند 1397 - 11:33:28 AM
ایسنا
پیام سپاهان- ابراهیم نرگسیان  اظهار کرد: طبق آمار سهم موتورسیکلت‌سواران در تمام تصادفات رخ داده اردستان با رقم 45 درصد است که بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به اینكه این آمار با كاهش 8 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است، ولی همچنان آمار بسیار زیادی است و تلاش بیشتری را از جانب تمام دستگاه‌های اجرایی و به خصوص موتورسواران می‌طلبد.

رئیس پلیس راهور اردستان علت اصلی اكثر تصادفات شهرستان اردستان را که موتورسواران پایه اصلی آن هستند عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مقرره و عدم رعایت حق تقدم عبور در تقاطع‌ها و میدان‌ها اعلام کرد و گفت:  مهم‌ترین علت مرگ موتورسیکلت سواران ضربه به سر به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده که در همین راستا مأموران راهنمایی و رانندگی نسبت به برخورد و اعمال قانون موتورسوران متخلف اقدام می‌کنند.

نرگسیان افزود: طبق آمار پزشكی قانونی آمار جانباختگان در تصادفات فوتی حوزه شهری شهر اردستان با کاهش 50 درصدی و همچنین کاهش 7 درصدی تعداد مجروحان در تصادفات جرحی سال 97 نشان از فرهنگ غنی و بالای مردم شهرستان است که موجب کسب رتبه برتر پلیس راهور شهرستان در کشور شد.

وی با اشاره به شعار ترافیکی سال 98 گفت: پلیس راهور اردستان در کنار دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز در آماده‌باش 100 درصد است و به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کند. از 25 اسفند تا پایان 17 فروردین طرح ویژه ترافیكی سال 98، با حضور همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی شهرستان با محوریت پلیس انجام خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92470/سهم-45-درصدی-موتورسواران-اردستان-در-تصادفات
بستن   چاپ