پیام سپاهان
پنج نقطه حادثه خیز اردستان باید سال آینده برطرف شود
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 20:15:52
پیام سپاهان - کاشان - معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان گفت: پنج نقطه حادثه خیز از سوی کارشناسان استانداری اصفهان در این شهرستان شناسایی و اعلام شده که باید در سال 98 از سوی دستگاه های ذیربط برطرف شود.
به گزارش ایرنا، محمدتقی کیانی روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردستان بدون اشاره به جزییات افزود: بیشترین مصوبه های اجرا نشده شورا در این شهرستان مربوط به شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد است و با تاسف پیگیری اجرایی از سوی آنها صورت نمی گیرد.
وی با اشاره به مسائلی مانند کمبود اعتبار و موافقت نکردن شورای شهر با تعیین اعتبار تصریح کرد: این موارد پذیرفتنی نیست؛ سالانه در تخصیص اعتبار تملک دارایی ها مبلغی با عنوان بهبود عبور و مرور به شهرداری ها اختصاص می یابد که تنها باید در زمینه مورد نظر هزینه شود و با وجود کوتاهی صورت گرفته، در اعتبار سال آینده این بودجه به اینگونه شهرداری ها پرداخت نخواهد شد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان تاکید کرد: هیچ موضوعی در بحث ترافیک بالاتر از ایمن سازی در جهت حفظ جان مردم نیست و دستگاه های مسوول باید به جد و با حساسیت موارد لازم را اجرایی کنند.
وی همچنین به رتبه سوم شورای ترافیک اردستان در استان اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: تامین روشنایی مسیر ترانزیت و برپایی ایستگاه های سلامت در تعطیلات نوروزی در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار دارد.
فرمانده پلیس راه اردستان نیز در ادامه گفت: با توجه به اقدام های صورت گرفته از سوی دستگاه های مسوول، شاهد کاهش 40 درصدی حادثه رانندگی برون شهری در سال جاری هستیم.
سرگرد محمدرضا کیانی افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک در نوروز، یکی از مشکلات موجود خط کشی محورها می باشد که هنوز انجام نشده در حالی که برای رانندگی در شب اهمیت دارد.
وی عنوان کرد: سه ایستگاه سلامت در مسیر جاده ترانزیت پیش بینی شده و بخشداری مرکزی نیز به دنبال برپایی ایستگاه هایی در روستای زفرقند و مسیر جاده ترانزیت می باشد.
رییس پلیس راهور اردستان نیز از کاهش حادثه های رانندگی درون شهری در سال جاری خبر داد و بیان کرد: 50 درصد در حادثه های رانندگی منجر به فوت، هشت درصد در حادثه های منجر به آسیب دیدگی کاهش یافت اما توقیف گواهینامه 20 درصد افزایش داشت.
سروان ابراهیم نرگسیان با بیان اینکه خیابان شهید فائق اردستان رتبه نخست حادثه ها را دارد، اضافه کرد: هشت درصد حادثه های درون شهری ناشی از ضعف کار شهرداری ها و پیمانکاران است و شهرداری باید مصوبه شورای ترافیک در زمینه برطرف کردن مشکل ترافیکی این مسیر را اجرا کند.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان با 2 هزار کیلومتر راه همسنگ، 141 آزادراه و 100 کیلومتر جاده ترانزیت در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92472/پنج-نقطه-حادثه-خیز-اردستان-باید-سال-آینده-برطرف-شود
بستن   چاپ