پیام سپاهان
اخبار کوتاه از اصفهان
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 20:15:58
پیام سپاهان - اصفهان - ممنوعیت فروش سمندر ، افزایش اقامتگاه های گردشگری در خور و بیابانک ، بهره مندی دانش آموزان خور و بیابانک از خدمات بهزیستی و صدور مجوز اولیه تاسیس 29 مجموعه گردشگری در اصفهان ، چند خبر کوتاه امروز دوشنبه استان اصفهان است.
** اصفهان
سرپرست نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست استان همانند سال های گذشته پایش های میدانی خود را برای ممانعت از فروش لاک پشت، مارآبی و سمندر لرستانی انجام می دهد گفت: با فروشندگان این گونه های نادر برخورد جدی و قانونی می شود.
قدرت‌الله علیپور در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه در آستانه نوروز برخی سودجویان نسبت به خرید و فروش این گونه ها اقدام می کنند افزود: تاکنون فروش این حیوانات در شهر مشاهده نشده است و در صورت مشاهده طبق قانون به طور جدی با عوامل آن برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سمند لرستانی یک گونه در خطر انقراض است که در استان های لرستان و کرمانشاه کشور زیست می کند گفت: در سال های اخیر سودجویان به خرید و فروش این گونه در حال انقراض برای سفره هفت سین مبادرت می کنند.
این گونه 14 سانتی متری بومی ایران بوده و تنها در لرستان و در مرز با استان خوزستان یافت می شود.
8114
** خور و بیابانک
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوروبیابانک گفت: 39 واحد اقامتگاه و مجتمع گردشگری در این خطه ایجاد می شود.
حسین رئیسی درگفت و گو با ایرنا افزود: با راه اندازی این واحد ها ، اقامتگاه های گردشگری خوروبیابانک به 93 واحد افزایش می یابد.
وی گفت: هم اکنون خوروبیابانک دارای 54 واحد تاسیسات گردشگری با ظرفیت پذیرش اقامت سه هزار و 225 نفراست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوروبیابانک با بیان اینکه تاکنون برای 225 نفردراین بخش اشتغال ایجاد شده است گفت: رونق بوم گردی در توسعه و آبادنی مناطق شهری و روستایی موثراست و این مکان ها علاوه بر تاثیر در آبادانی نقش بسزایی درمعیشت و اقتصاد پایدار خانوارها دارد.
این شهرستان 52 اقامتگاه بوم گردی، دو هتل و یک اقامتگاه سنتی، یک سفره خانه،یک مهمانپذیر و یک مجتمع گردشگری دارد.
9860
** خور و بیابانک
یک هزار و 550 دانش آموز مقطع ابتدایی خوروبیابانک از خدمات تیم توان بخشی هلال احمر استان اصفهان بهره مند شدند.
رئیس هلال احمر خوروبیابانک در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از اعزام این تیم شناسایی معلولیت ها و نارسایی های جسمی - حرکتی و ارائه آموزش های لازم و تحویل وسائل کمکی و کفش طبی به دانش آموزان بود.
حسین ایرجی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموز مدارس ابتدایی شهرهای خور، جندق ، فرخی و روستای چاه ملک به مدت 3 روز از خدمات این تیم بهره مند شدند .
شهرستان خوروبیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
9860
** اصفهان
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از صدور مجوز اولیه برای 29 مجموعه گردشگری در شانزدهمین و آخرین کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان در سال 1397 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ سید علی صالح درخشان افزود: در شانزدهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ، از مجموع طرحهای ارائه شده، این تعداد طرح با اکثریت آرا در استان به تصویب رسیده و مجوز اولیه تاسیس آن صادرشد.
وی تاکید کرد: از مجموع طرحهای ارائه شده مجوز تاسیس چهار هتل و چهار اقامتگاه سنتی در شهر تاریخی اصفهان با مشارکت بخش خصوصی و با نجات بخشی چهارباب خانه تاریخی صادر شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92477/اخبار-کوتاه-از-اصفهان
بستن   چاپ