پیام سپاهان
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
هزینه همودیالیز برای بیماران کاملاً رایگان است
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 20:18:03
پیام سپاهان - اصفهان- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هزینه همودیالیز برای بیماران کاملاً رایگان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، شهرام طاهری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هزینه بیماران همودیالیز بین 90 تا 100 درصد را بیمه‌ها می‌دهند.
وی به راهکارهایی برای محافظت از کلیه اشاره کرد و گفت: بیماری کلیه به عنوان قاتل خاموش عمل می‌کند و بنابراین تأثیر عمیقی روی کیفیت زندگی فرد دارد لذا رسیدن به وزن مناسب و پرهیز از چاقی به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری مزمن کلیه کمک می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه نیمی از مردمی دیابتی دچار تخریب بافت کلیه می‌شوند، اعلام کرد: خیلی از مردم آگاهند که پرفشاری خون باعث سکته مغزی و حمله قلبی می‌شود، ولی عده کمی از اثرات مخرب فشار خون بالا بر روی کلیه اطلاع دارند، فشار خون نرمال کمتر از 12 روی هشت می‌باشد و فشار خون بیشتر از 13 روی هشت و پایین‌تر از 14 روی 9 از مراحل قبل از پرفشاری خون محسوب می‌گردد که توصیه به رعایت رژیم غذایی و اصلاح شیوه زندگی می‌شود.
طاهری بیان داشت: فشار خون بایستی به طور منظم مانیتور شود، پرفشاری خون به خصوص اگر همراه بیماری قند و یا افزایش چربی یا بیماری قلبی عروقی باشد باعث آسیب بیشتر کلیه می‌شود.
وی مصرف غذای سالم و کنترل وزن را در جلوگیری از بیماری قند و بیماری قلبی و بیماری مزمن کلیه مؤثر عنوان کرد و اضافه نمود: میزان نمک مصرفی توصیه شده در شبانه روز 5 میلی گرم است که به اندازه یک قاشق چایخوری می‌باشد، لذا توصیه می‌شود حتی الامکان از مصرف غذاهای رستورانی و آماده پرهیز شود و نمکدان به سر سفره غذا آورده نشود.
عضو هیئت علمی بیان داشت: جهت حفظ سلامت کلیه بایستی آب سالم بنوشید و اگر سابقه سنگ کلیه دارید بقدری مایعات مصرف کنید تا روزانه بیش از 2 لیتر ادرار داشته باشید.
وی گفت: سیگار جریان خون کلیه را آهسته می‌کند و عملکرد کلیه کاهش می‌یابد، از طرفی سیگار ریسک سرطان کلیه را تا 5 درصد افزایش می‌دهد، بنابراین ترک سیگار یکی از راه‌های جلوگیری از بروز ناراحتی‌های کلیه است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92509/هزینه-همودیالیز-برای-بیماران-کاملاً-رایگان-است
بستن   چاپ