پیام سپاهان
با اپلیکیشن سفر کنید
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 10:56:50 AM
ایسنا
پیام سپاهان- در دنیای اپلیکیشن‌های موبایل، برنامه‌های متعددی وجود دارد که مناسب سفر بوده و مسافرت شما را آسان و آسان‌تر می‌کنند. تلفن‌های هوشمند در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما نفوذ کرده‌اند، امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که برای تسهیل کارهای روزمره خود از موبایل بهره نگیرد.

مواردی که برای یک سفر نیاز دارید شامل مقدمات پیش از سفر از جمله تهیه بلیط، رزرو اقامتگاه و اطلاعات آب و هوایی مقصد مورد نظر و اقداماتی است که در طول سفر به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. اپ‌های بسیاری وجود دارند که این موارد را به روشی بسیار آسان برای شما مقدور می سازند. در ادامه چند اپلیکیشن مناسب سفرهای خارجی و نمونه هایی از اپلیکشن های بومی مختص سفر در داخل ایران را به شما معرفی می کنیم.

اپ های مناسب برنامه ریزی برای سفر

اپلیکیشن "Hopper"، برنامه ای مناسب رزرو پیش از سفر است. یک راهکار ابتکاری برای خرید بلیط هواپیما و پیگیری آن در اختیار کاربر قرار داده است. این برنامه به صورت منظم قیمت ها را در تاریخ های گوناگون نشان می دهد تا کار فرد برای خرید بلیط در زمان مناسب آسان تر از همیشه شود. هوپر حتی به شما می گوید چه لحظه هایی برای گرفتن بلیط مناسب نیست. این اپلیکیشن به کاربران امکان ثبت برنامه‌های خود برای سفر را داده و به آن‌ها بهترین زمان برای رزرو بلیت پرواز را اعلام می‌کند.

"TripIt"، برنامه دیگر مناسب برنامه ریزی سفر است. این برنامه که به صورت رایگان برای کاربران اندروید، آی او اس و ویندوز قابل استفاده است، تمام اطلاعات و برنامه های سفر شما را به صورت یک جا جمع آوری می کند و برنامه ای دقیق برای آن می ریزد. کافی است اطلاعات تأیید شده سفر خود را (شامل تصویر بلیط رفت و برگشت هواپیما، برنامه دیدارها، ملاقات ها و ...) به آدرس plans@tripit.com ایمیل کنید و تمام برنامه ها، اطلاعات مورد نیاز، نقشه ها و راهنمایی های مربوطه را به صورت کامل و یک جا در این اپلیکیشن دریافت کنید.

" Trip Advisor " ، نیز یک راهنمای سفر مناسب است. 


یافتن بهترین هتل برای اقامت

"Booking.com"، اپلیکیشنی مناسب رزرو بهترین اقامتگاه مناسب شما در تمام نقاط دنیا است. می توانید در آن حساب کاربری ایجاد و یا با اکانت جیمیل خود وارد شوید. پس از این کار، صفحه‌ای شامل یک ابزار جستجوی پیشرفته در اختیارتان قرار می‌گیرد که به کمک آن می‌توانید فهرستی از هتل‌‎های شهر مقصد را بیابید. در قسمت جست و جوی برنامه، کافیست مقصد، تاریخ سفر، تعداد اتاق‌های مورد نیاز خود را وارد کنید و تنها با فشار دادن دکمه‌ جستجو، تمام هتل‌های منطبق با درخواست‌های شما در دسترستان قرار خواهد گرفت. 

در این برنامه می توانید، مکان دقیق هتل بر روی نقشه، توضیحاتی درباره‌ هتل، قیمت اتاق‌ها و نحوه‌ پرداخت، عکس‌هایی از نمای ظاهری هتل و اتاق‌های آن، امتیازی که توسط کاربران به آن هتل داده شده است، نظرات کاربران ساکن در این هتل، امکانات هتل ازجمله اینترنت رایگان، پارکینگ، استخر و قوانین هتل مانند زمان تحویل اتاق‌ها، ورود حیوانات خانگی و... را بیابید.

"CouchSurfing "، یک شبکه اجتماعی واقعی اختصاصی سفر است.

"Kayak"، کار راه انداز پنج دقیقه ای. این برنامه فوق‌العاده، برای‌تان همه کار می‌کند. از جمله در انتخاب و رزرو پرواز جزو بهترین‌هاست. بهترین و جامع‌ترین سامانه سفر محبوب دنیا که به شما امکان رزرو پرواز و هتل و اجاره خودرو می‌دهد و با مجموع این اطلاعات برنامه سفر شما را تنظیم می‌کند؛ با قراردادهای اختصاصی تخفیف‌های مخصوص به مشتریانش را روی قیمت‌ها اعمال می‌کند. یعنی شما تخفیف پرواز کایاک را هیچ جای دیگر از سیستم رزرواسیون آنلاین نمی‌بینید. نکته دیگر اینکه کایاک با توجه به برنامه سفرتان صبر می‌کند تا بلیت ها به ارزان‌ترین قیمت برسد سپس به شما اطلاع می‌دهد. ناگفته پیداست که این امکانات برای یک سفر خارجی بهتر عمل خواهد کرد.
 همراه شما در هواپیما

"App in the air"، اپلیکیشنی که به کمک آن به هنگام سفر، دیگر نه دیر می‌رسید و نه زودتر در فرودگاه معطل می‌شوید. برنامه‌ای مناسب دوستداران سفر است. این برنامه مسیر سفر را دنبال می‌کند، تعداد پرواز، زمان حرکت هواپیما همراه با زمان انتظار هنگام چک این، امنیت و تعداد مسافران را برای شما نمایش می‌دهد. برنامه قابلیت ارائه راهنمایی‌های جستجو از سایر مسافرین برای یافتن بهترین کافی شاپ فرودگاه که در ساعت پنج صبح باز باشد و یا پیدا کردن مکان های مناسب شارژ تلفن را برای شما فراهم می آورد. 

گاهشمار این برنامه، تمام جزئیات پرواز را در یک قالب نمایش می‌دهد، این برنامه را می‌توانید به حساب ایمیل خود وصل کنید و اعلان‌های مربوطه را از تقویم و ایمیل چک کنید. اطلاعات مربوط به پروازهای آینده نیز بر روی تلفن شما نمایش داده می شود. این اپ را می‌توانید در زمان پرواز چک کنید، هزینه های خود را ثبت، اطلاعات مربوط به سالن های فرودگاه را ببینید و هزینه حمل بار را در قسمت یادآوری ذکر کنید. در این اپ امکان نمایش پروازهای مجاور و زمان پروازها وجود دارد. همچنین می توانید از قابلیت بازی این برنامه در طول سفر لذت ببرید.

"FLIO"، اپلیکیشنی است که تمام اطلاعات مربوط به سالن‌ها، هتل ها، نحوه ورود و خروج از شهر، طرح فرودگاه و ... را بررسی می کند. گاهی اوقات  تخفیف در رستوران ها را نشان می دهد. 

"LoungeBuddy"، برنامه ای مناسب پیدا کردن اقامتگاه های موقت در فرودگاه ها است. اطلاعات جزئی در مورد خودتان نظیر پرواز شما تجاری است یا فرست کلاس، آیا شما ارتشی هستید، از کدام کارتهای اعتباری استفاده می کنید، به آن بدهید و این اپ این امکان را به شما می دهد که از میان بیش از 900 سالن استراحت خطوط هوایی در سرتاسر دنیا مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین می تواند امکان انتخابی را برای شما رزرو کند. علاوه بر اینکه با این برنامه شما می توانید عکسهای هر سالن استراحت را ببینید و تجربیات دیگر مسافران را در مورد آن بخوانید. دسترسی به سرویس درخواستی از 25 دلار شروع می شود.

اپ‌های مناسب تعامل به زبان‌های دیگر

بدون نوشتن ترجمه کنید، زمانی که بحث سفر به خارج از کشور پیش می‌آید، "گوگل ترنسلیت" بهترین همراه یک مسافر خواهد بود. گوگل ویژگی های منحصر به فردی دارد که می تواند نقش یک مترجم را در سفر برای شما داشته باشد. یک ویژگی جدید آن در حال حاضر به مسافران این امکان را می‌دهد تا از طریق دوربین تابلوهای فروشگاه‌ها، علائم راهنمایی رانندگی، متن‌های که بر روی مواد غذای، روزنامه‌ها و دیگر اشیا وجود دارد را عکس بگیرید و یا بخوانید و به زبان مورد نظر خود ترجمه کند.

اپلیکیشن "Drops"، یادگیری زبان جدید را بسیار ساده و لذت‌بخش می‌کند. برنامه‌ای که زبان یادگیری را به یک بازی صوتی و تصویری تبدیل می‌کند و با رنگ‌های جذاب و تصاویر آسان، یادگیری را تسهیل می‌بخشد. شیوه‌ یادگیری زبان در این برنامه به‌ شکل تصاویر و کلمات مرتبط است که روش جدیدی نیست؛ اما مؤثر بودن آن درصورت تداوم یادگیری اثبات شده است. در این برنامه بیش از 30 زبان و گویش، از جمله عربی، ایسلندی و ماندارین با ارائه درس‌های برنامه ریزی شده به صورت روزانه ارائه می شود. 

برنامه"Duolingo" (دولینگو) یکی از اپلیکیشن های کاربردی و جامع در حوزه آموزش زبان های خارجی است که امکان یادگیری زبان هایی نظیر انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ... را برایتان فراهم می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی برنامه Duolingo (دولینگو) پرداخته و لینک دانلود آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.
ردیاب هزینه سفر و مبدل های ارز

"Trail Wallet"، بهترین ردیاب هزینه سفر است. به کمک این برنامه نه تنها می توانید هزینه های خود را پیگیری کنید بلکه حتی می توانید ببینید که در رابطه با بودجه خود (که می توانید از پیش تعیین کنید) چه اقداماتی می توانید انجام دهید، همچنین می توانید عکس های مربوط به رسید تمام داده ها برای تجزیه و تحلیل بیشتر را در اختیار داشته باشید. متاسفانه، این اپ تنها برای کاربران آیفون در دسترس است. "Hop Wallet" برنامه ای مشابه مخصوص اندروید است. 

"Splittr"، بهترین ردیاب هزینه های سفر برای سفرهای گروهی است. در حالی که Trail Wallet برای ردیابی هزینه های انفرادی بسیار عالی است، Splittr است برای ردیابی هزینه های مشترک کاربرد دارد. اگر شما با یک دوست، یک گروه یا با یک شریک زندگی می کنید که با آنها مخارج مالی ندارید، این برنامه برایتان ضروری است. شما می توانید هزینه ها را در چندین ارز پیگیری کنید و تعیین کنید که هزینه ها در میان گروه تقسیم شود. این نرم افزار تمام اعمال ریاضی را نشان می دهد و مشخص می کند هریک از افراد چقدر باید بپردازند.

"Elk Currency Converter "یک مبدل ارز است. برنامه های بسیاری برای تبدیل ارز وجود دارد. شما حتی می توانید به گوگل بسپارید تا به سرعت محاسبه کند، اما این اپ در رقابت درخشان تر است، طراحی تمیز، سریعترین راه برای تبدیل ارزها در سفر است. این برنامه به کمک موقعیت یاب، مکان شما را تشخیص می دهد و به طور خودکار ارز مناسب را انتخاب می کند. در آی فون، Elk  دارای جدول تعیین نرخ به صورت دستی و تعاملی است. در ساعت اپل، نیز این اپ برای watchOS 3 بهینه شده است. بلافاصله آن را راه اندازی می کند و در هر زمانی که کاربر مچ دست خود را بالا می برد آماده تبدیل نرخ ارز است. این اپ رایگان است.

شناسایی بهترین مکان برای سفر

اپلیکیشن "Culture Trip"، هر کس می خواهد با یک دوست چابک سفر کند، می تواند این اپ را نصب و از امکانات آن لذت ببرد. اپلیکیشن مسافرتی Culture Trip اطلاعات فراوانی از مناطق مختلف دنیا، صرف‌نظر از محل سفر شما، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این نرم‌افزار یک پروفایل برای خود ساخته و اقدام به مطالعه داستان‌های جذاب دیگر کاربران کنید. به‌علاوه جست‌وجوی هوشمند اپلیکیشن می‌تواند بر اساس موقعیت مکانی کاربر، بهترین جاذبه‌های گردشگری را به او معرفی کند. بیش از 1000 مقاله کوتاه در هر ماه منتشر می کند که شامل موضوعاتی مانند هنر، فیلم و فرهنگ است.

در این برنامه می توانید یک لیست دلخواه از شهرهایی را که می خواهید در مورد آنها بدانید، ایجاد کنید و Culture Tour همه چیز را از هتلهای توکیو تا مسیرهای دوچرخه سواری در ایالات متحده ارائه خواهد داد. 
اپلیکیشن‌های مسیریابی

"Citymapper"، مناسب مسافران ساخته شده و بهترین توصیه‌های مسافرتی در داخل یک شهر را به کاربران ارائه می‌دهد. این اپ تمامی گزینه‌ها گشت‌وگذار در شهر، از گرفتن تاکسی تا اتوبوس و قطار، را در اختیار شما قرار می‌دهد.

"MAPS.ME" به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت آفلاین اقدام به تماشای نقشه کنید. این گزینه زمانی ارزشمند است که شما از سرویس رومینگ سیم‌کارت خود استفاده کرده و نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرفا برای مطلع شدن از موقعیت مکانی خود پرداخت کنید.

"Maven " اپلیکیشن اجاره خودرو است. این اپلیکیشن متعلق به شرکت جنرال موتورز است و اقدام به اجاره خودروها به‌صورت ساعتی می‌کند. تنها کافی است تا شهر موردنظر خود را مشخص کرده، خودرو را انتخاب کرده و از سفر لذت ببرید.

چند اپلیکیشن کاربردی گردشگری:

KiWi.com
Airhelp 
STA Travel
hosteworld & hostelbookers
hoteltonight
dayuse.com
Accuweather
Sygic travel
Tripit
Pack Point

اپلیکیشن های بومی مناسب سفرهای داخل ایران

برای سفر در داخل ایران نیز برنامه ها و اپلیکیشن های مشابه آنچه گفته شد از رزرو بلیط و هتل گرفته تا مکان یاب وجود دارند که می توانید با مراجعه به آن ها از امکانات سفر در داخل کشور استفاده کنید. "اسنپ تریپ" رزرو هتل و بلیط هواپیما را برای شما ممکن می سازد. برنامه اسنپ تریپ (Snapptrip) از قابلیت جستجوی پیشرفته بهره می‌برد و امکان مرتب سازی و فیلتر کردن نتایج جستجو را در اختیار کاربران خود قرار داده است. بنابراین شما می‌توانید نتایج جستجو را بر اساس قیمت، بازدید، فروش و غیره مرتب کنید. همچنین این برنامه پارامترهای مختلفی برای فیلتر کردن نتایج جستجو از جمله انتخاب محدوده، قیمت و یا رتبه هتل را شامل می‌شود. اپلیکیشن های "جاباما"، "اتاقک" و "همخونه"  نمونه های مشابه ای است که برای فارسی زبانان طراحی شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92592/با-اپلیکیشن-سفر-کنید
بستن   چاپ