پیام سپاهان
معاون استاندار نظارت جدی بر بازار با هدف کنترل قیمت را خواستار شد
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 11:14:59 AM
ایرنا
پیام سپاهان- حسن قاضی عسگر روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه دستگاه های نظارتی به صورت جدی همچون گذشته به منظور کنترل قیمت ها بر نرخ اقلام نظارت لازم داشته باشند، افزود: ستاد تنظیم بازار استان در تلاش است که از طرفی مکانیزم بازار را تحت تاثیر قرار ندهد و از طرف دیگر با نظارت مستمر از سو استفاده برخی افراد جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه نتایج جلسات قبل نشان می دهد که قیمت شکر و مرغ تا حدود زیادی کنترل شده است، تصریح کرد: خروج مرغ زنده از استان ممنوع شده و در آینده نزدیک مرغ منجمد توزیع می شود.
قاضی عسگر بیان کرد: واردات زیادی در خصوص گوشت قرمز صورت گرفته و این اقلام به صورت گسترده از تعاونی های روستایی و کارمندی و دیگر دستگاه های مختلف توزیع می شود.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم که با تمهیدات اندیشیده شده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، گوشت با قیمت مصوب و گسترده تر از قبل توزیع شود و مرغ هم از لحاظ قیمتی به ثبات رسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: به این منظور که ستاد تنظیم بازار به صورت نظام مند کار خود را ادامه دهد چهار گروه تخصصی در حوزه تامین مواد پروتئینی، شکر و برنج، تامین و توزیع میوه، کاغذ و لاستیک تشکیل شد و در این کارگروه ها افراد متخصص به منظور کنترل بازار راهکارهای تخصصی را به کارگروه ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه در آستانه سال نو، پنج هزار تن سیب درختی و پرتقال آماده توزیع در بازار استان اصفهان شده است، اظهارداشت: سیب و پرتقال با قیمت مناسب برای مصرف کننده به تدریج در بخش های مختلف توزیع خواهد شد.
 ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در سازمان جهاد کشاورزی مستقر است در حالی که در بیشتر استان ها، این ستاد در سازمان صنعت، معدن و تجارت فعال است.
استقرار این ستاد به تشخیص استانداران قبلی بعنوان رییس ستاد تنظیم بازار، صورت گرفته و دبیرخانه ستاد تنظیم بازار در جهاد کشاورزی استان مستقر شده است.
حدود 250 هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92600/معاون-استاندار-نظارت-جدی-بر-بازار-با-هدف-کنترل-قیمت-را-خواستار-شد
بستن   چاپ