پیام سپاهان
بختیار: ممنوعیت نمایندگی مجلس بعد از سه دوره متوالی باعث پویایی مجلس می‌شود
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 3:05:56 PM
ایسنا
پیام سپاهان- علی بختیار درباره معایب و محاسن مصوبه مجلس در خصوص ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگی مجلس پس از سه دوره متوالی اظهار کرد: از آنجا که ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در سطح گسترده‌ای انجام شد اکنون نیز نوبت مجلس است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با بیان اینکه در اکثر پارلمان‌های دنیا بعد از سه دوره نمایندگی در مجلس عوام، نمایندگان یا به مجلس سنا یا به سایر بخش‌های مشاوره‌ای می‌روند و در آنجا از تجارب این افراد استفاده می‌شود، اظهار کرد: در مجلس نمایندگانی داریم که حتی بیش از سه دوره متوالی نماینده بوده اند و باید از ظرفیت آنها در سایر بخش‌های کشور استفاده شود.

نماینده گلپایگان در مجلس در ادامه با بیان این که این امر باعث می‌شود چرخش مدیریتی در کشور شکل گیرد، تصریح کرد: شرایط اقتضا می‌کند که نظامات اجرایی، قضائی و تقنینی یک چرخش مدیریتی داشته باشند و در درون قوه مقننه نیز این چرخش نیاز است. از سوی دیگر این موضوع به تحرک و پویایی مجلس کمک می‌کند. اصولاً مجلس باید مکانی پرتحرک باشد. اینکه دائماً 100 یا 120 نماینده در همه ادوار حضور داشته باشند باعث می‌شود مجلس از پویایی و تحرک لازم برخوردار نباشد.

بختیار در ادامه تاکید کرد: از نظر مجلس ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگان بعد از سه دوره متوالی با قانون اساسی مغایرتی نداشته اما به هر حال نظر نهایی را شورای نگهبان در این زمینه خواهد داد. از آنجایی که به طور صریح در هیچ اصلی از اصول قانون اساسی بر این موضوع تاکید نشده به نظر نمی‌رسد ایراد قانون اساسی به آن وارد باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92603/بختیار--ممنوعیت-نمایندگی-مجلس-بعد-از-سه-دوره-متوالی-باعث-پویایی-مجلس-می‌شود
بستن   چاپ