پیام سپاهان
شهرضا آماده استقبال از میهمانان نوروزی است
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 16:24:43
پیام سپاهان - اصفهان - شهرستان شهرضا در جنوب اصفهان خود را مهیای پذیرایی از میهمانانی می کند که این خطه را برای گذران نوروز انتخاب کرده اند.
شهرضا از دیرباز مهد علما، حکما و فلاسفه بوده به طوری که به یونان ایران تشبیه شده است ؛ این شهر را به سفال نیز می شناسند و انارش از پرطرفدارترین و شاخص ترین میوه های کشاورزی است.
از جاذبه های تاریخی و گردشگری آن می توان به امام زاده شاهرضا (ع)، بازار تاریخی شهر، بقعه سیده خاتون، بقعه امامزاده شاه سید علی اکبر(ع)، قدمگاه خواجه خضر، زیارتگاه، مسجد نو، مسجد خان، کاروانسراهای مهیار، ملک و امین‌آباد و برج های کبوتر اشاره کرد.
از آنجا که تمام مناطق شهرستان شهرضا برای دامداری و کشاورزی بسیار مستعد هستند فرآورده‌های دامی و لبنی از قبیل انار، کشک و کتیرا و خامه، رب انار، قره‌ قوروت، فرش، منداب و گیوه بهترین سوغات آن محسوب می‌شود.
مناطق روستایی شهرستان شهرضا دارای آب و هوایی خوش و باغ ‌های مصفاست که هر کدام تفرجگاهی زیبا و دلنشین محسوب می‌شود که می توان باغ ‌های اسفرجان، هونجان، زرچشمه، دزج و قمبوان را در این زمینه نام برد.
علاوه بر این بیش از 300 اثر تاریخی در شهرستان شهرضا وجود دارد که 50 اثر آن در فهرست آثار ملی و این خطه سال گذشته به عنوان شهر ملی سفال ثبت شد.
فرماندارشهرستان شهرضا به ایرنا گفت: ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ غنی، جاذبه های گردشگری و مذهبی، اماکن تاریخی و تمام ظرفیت های شهرستان به مردم کشور است.
علی اصغر رفیعی نژاد تصریح کرد: کمیته های فرهنگی، امنیتی، پشتیبانی، نظارت و تنظیم بازار، خدمات امداد و نجات ، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، حمل و نقل، روستایی و دهیاری ها، اسکان و امورشهری کمیته 10گانه ستاد خدمات سفر شهرستان شهرضا هستند.
وی افزود: باتوجه به بارندگی های اخیر و مساعد بودن هوا پیش بینی می شود در نوروز 98، شهرضا میزبان 800 هزار تا یک میلیون مسافر باشد.
وی با اشاره به آمادگی اعضای ستاد تسهیلات سفر شهرستان گفت: کمیته اسکان شهرستان 360 کلاس درس و 18 نمازخانه را در قالب 47 آموزشگاه به منظور میزبانی از مسافران نوروزی آماده و ساماندهی کرده است.
فرماندارشهرضا تصریح کرد: در این ایام 3 پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در سطح شهرستان به مسافران خدمت رسانی می کنند.
رفیعی نژاد افزود: هفت پایگاه امداد پزشکی،2 باب داروخانه شبانه روزی، 2بیمارستان،3 درمانگاه، 2 آزمایشگاه شبانه روزی مستقر در بیمارستان، چهار دندانپزشکی و هشت دستگاه آمبولانس از اورژانس و سه دستگاه آمبولانس از بیمارستان در حوزه بهداشت و سلامت آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
وی گفت: هماهنگی های لازم برای فعالیت چهار مرکز امداد خودرو و چهار واحد شرکت های بیمه در ایام نوروز 98 انجام شده است.
فرماندار شهرضا تصریح کرد: چندین هزار بروشور راهنمای مسافران توسط 6 پایگاه اطلاع رسانی شهرداری ، میراث فرهنگی ،هلال احمر و سایر سازمان ها و نهادهای دولتی شهرستان بین مسافران توزیع می شود.
رفیعی نژاد افزود: در ایام نوروز آتی 16 ایستگاه صلواتی و پذیرایی به صورت رایگان آماده میزبانی از مسافران خواهند بود.
وی گفت: به منظور بازدید مسافران در این ایام ،2 موزه در شهر فعال است،2 نمایشگاه صنایع دستی در مهیار و محل ستاد نوروزی برپا می شود و درمحل ستاد نوروزی و ورودی شهر منظریه طرح سفره هفت سین اجرا می شود.
فرماندار شهرضا گفت: در 12فروردین ماه 98 ، 12پاتیل سمنو به عنوان میراث ماندگار شهرستان طبخ می شود.
در سال گذشته ستاد نوروزی شهرستان شهرضا رتبه سوم ارائه خدمات به مسافران نوروزی رادرسطح استان کسب کرد.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزارنفر ،23روستا و 2 شهر، در 70کیلومتری جنوب استان قرار دارد.
جمعیت روستایی 11 درصد از جمعیت کل این شهرستان را تشکیل می دهد.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزارنفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قراردارد.
6022/ ت/7144

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92610/شهرضا-آماده-استقبال-از-میهمانان-نوروزی-است
بستن   چاپ