پیام سپاهان
رئیس اداره منابع طبیعی آران و بیدگل خبر داد:
آغاز عملیات اجرایی فاز دوم احداث بند خاکی محمد آباد آران و بیدگل
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 16:27:17
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از آغاز عملیات اجرایی فاز 2 بند خاکی محمد آباد از توابع آران و بیدگل با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب و مهار روان آب‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، رضا شفیعی پیش از ظهر سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز 2 بند خاکی محمد آباد از توابع آران و بیدگل اظهار داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب و مهار روان آب‌ها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، چاه‌ها و قنوات احداث می‌شود.
وی اظهار داشت: مطالعات این طرح ملی از سال 1388 در سطح 35 هزار هکتار آغاز و فاز اول پروژه به طول هفت کیلومتر اجرا شده که با اجرای فاز دوم که هزار و 20 متر طول دارد ظرفیت آبگیری این طرح به پنج میلیون مترمکعب خواهد رسید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل تصریح کرد: این طرح با حجم عملیات خاک برداری 20 هزار متر مکعبی، حجم خاکریزی 65 هزار متر مکعبی و حجم سنگ کاری هزار متر مکعب و گنجایش ذخیره آب به میزان 230 هزار متر مکعب اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: نبود و عدم تکمیل این بند خاکی دراردیبهشت ماه سالجاری موجب خسارت به باغ‌های زراعی و بخشی از جاده‌های دسترسی شده بود.
شفیعی خاطر نشان کرد: این طرح قرار است تا پایان اردیبهشت ماه 1398 به مرحله تکمیل و بهره برداری برسد.
گفتنی است در آغاز مرحله اجرایی این طرح، عملیات بیولوژیکی مقابله با روان آب و سیلاب‌ها توسط مسئولان استانی و شهرستانی و دانش آموزان در سطح یک هکتار و با صرف اعتبار مردمی و دهیاری یک میلیارد ریال انجام شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92632/آغاز-عملیات-اجرایی-فاز-دوم-احداث-بند-خاکی-محمد-آباد-آران-و-بیدگل
بستن   چاپ