پیام سپاهان
رئیس اداره امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خبر داد:
طرح مالچ پاشی در هزار هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی آران
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 16:27:19
پیام سپاهان - آران و بیدگل- رئیس اداره امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: طرح مالچ پاشی در یک هزار هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی آران و بیدگل انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین علی نریمانی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بیابان زدایی آران و بیدگل در جمع مسئولان شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: با توجه به فعال شدن دو کانون بحرانی فرسایش بادی در نوار ریگ بلند منطقه ابوزیدآباد تمام برنامه‌های تدارک شده در زمینه مقابله با بیابان زایی استان با اجرای عملیات مالچ پاشی در این منطقه انجام می‌شود.
وی افزود: برای اجرای این طرح 40 میلیارد ریال از محل اعتبار ملی مصوب شده است که قرار است در ابتدای سال جاری محقق و عملیات بیابان زدایی آغاز شود.
رئیس اداره امور بیابان منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اینکه عملیات‌های مقابله با بیابان زایی و هجوم ریزگرد استان در سه منطقه آران و بیدگل، سگزی اصفهان و نائین اجرای می‌شود، تصریح کرد: امسال با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 30 میلیون ریال عملیات 57 هکتاری باد شکن در آران و بیدگل ،87 هکتار نهال کاری در نائین و 400 هکتاری نهال کاری در اصفهان اجرا شد.
نریمانی با اشاره به وسعت 300 هزار هکتاری جنگل‌های دست کاشت استان اصفهان در سال‌های متمادی گذشته گفت: از این میزان نهال کاری 120 هزار هکتار مربوط به شهرستان آران و بیدگل و تثبیت شن در این شهرستان است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92634/طرح-مالچ-پاشی-در-هزار-هکتار-از-کانون‌های-بحرانی-فرسایش-بادی-آران
بستن   چاپ