پیام سپاهان
موزه دفاع مقدس نسل های قدیم و جدید را پیوند می زند
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 10:50:00 AM
ایرنا
پیام سپاهان- عباس رضایی روز چهارشنبه در بازدید از موزه دفاع مقدس اصفهان با بیان این که به نمایش گذاشتن اثرها و ارزشهای دفاع مقدس برای مردم از ویژگی های این موزه است، افزود: هر اقدامی علاوه بر دارا بودن اهداف اصلی چندین هدف فرعی هم دارد که یکی از آن تاثیرگذاری بر جذب گردشگر است.
وی بیان کرد: همچنین این موزه مساله، جایگاه و ارزش های دفاع مقدس را به نسل جدید پیوند می دهد تا این حماسه ها در اذهان ملت پایدار بماند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: موزه دفاع مقدس اصفهان کاری بسیار عظیم و در خور توجه است که در موزه های دفاع مقدس سطح کشور نمونه و نظیر آن را نداریم زیرا به صورت جدید ساخته شده است.
وی اضافه کرد: از تجهیزات امروزی در این موزه به کارگرفته شده تا ارزشها به مخاطب شناسانده شوند و فضایی فراهم شود تا بیننده آشنایی لازم را با مساله دفاع مقدس پیدا کند.
رضایی، مهم ترین قسمت موزه دفاع مقدس را یادمان شهدای گمنام در ضلع شرقی این موزه دانست.
 مرحله اول گام اول موزه دفاع مقدس استان اصفهان بهمن سال گذشته همزمان با دهه فجر توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
مرحله اول این موزه هشت هزار مترمربع مساحت دارد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مرحله اول موزه دفاع مقدس استان 250 میلیارد ریال است.
کلنگ این باغ موزه در سال 76 به زمین زده شد ولی با تغییرات دولت ها از نیمه دوم سال 89 کار ساخت و ساز این موزه تعطیل شد.
حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت، بیان رشادت ها و ایثار رزمندگان ، معرفی و تبیین نقش و سیره شهدا و ایثارگران و خانواده آنان، تبیین نقش و عملکرد نیروهای مسلح از مهمترین اهداف احداث مجموعه فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس است.
استان اصفهان در دوران دفاع مقدس 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92651/موزه-دفاع-مقدس-نسل-های-قدیم-و-جدید-را-پیوند-می-زند
بستن   چاپ