پیام سپاهان
اخبار کوتاه استان اصفهان
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 19:40:32
پیام سپاهان - اصفهان- غبار روبی مزار شهیدان گلپایگان، کمک های مردمی جشن نیکوکاری در اصفهان و برخورد قضایی با متخلفان احتمالی چهارشنبه آخر سال در نائین خبرهای کوتاه امروز چهارشنبه استان اصفهان است.
** گلپایگان
همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بزرگداشت روز شهدا ( 22 اسفند ماه) گلزار شهدای گلپایگان در مراسمی با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسوولان، غبار روبی و عطرافشانی شد.
قشرهای مردم و مسوولان شهرستان گلپایگان در این آیین با خواندن فاتحه و نثار گل بر مزار شهیدان، با آرمان های شهدای والامقام این شهرستان تجدید میثاق کردند.
همچنین به مناسبت روزبزرگداشت شهدا، 372 نهال به تعداد شهدای گلپایگان در جوار گلزار شهدای سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر این شهرستان کاشته شد.
شهرستان گلپایگان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی 372 شهید والامقام تقدیم اسلام کرده است که در30 گلزار شهدا مدفون هستند.
ت/7138
** اصفهان
مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: مردم این استان بالغ بر 90 میلیارد ریال در جشن نیکوکاری اهدا کردند.
محمد رضا متین پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان کمک های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته در استان را بیش از 68 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان کمک های مردمی امسال در مقایسه با سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه این جشن فرصتی برای نهادینه کردن احسان اجتماعی و نوع دوستی در جامعه است گفت: مردم نیکوکار اصفهان همیشه در صحنه ایثار و انفاق در کشور پیشقدم بوده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان افزود: امسال درمجموع سه هزار و 500 پایگاه جشن نیکوکاری در مدارس استان و 665 پایگاه نیز در شهرها و روستاها، مراکز بسیج، مساجد، مراکز نیکوکاری و میعادگاه‌های نماز جمعه آماده برای دریافت کمک‌های خیران اصفهانی دایر شده بود.
6994
** نائین
دادستان عمومی و انقلاب نائین از برخورد با متخلفان حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.
سیدنصرالدین صالحی در جمع خبرنگاران گفت: چهارشنبه پایانی سال همانند بسیاری دیگر از رسوم دستخوش تغییر و تحریف شده و سال ها ست در برخی موارد تبعات سخت و دردناکی داشته است.
وی افزود: از منظر قوانین ایجاد حریق عمدی چنانچه موجب بروز خسارت به اموال عمومی یا اموال خصوصی دیگران شود، مسبب آن علاوه بر اعمال مجازات، ضامن است و مضاف برآن می توان به مصادیق دیگری از افعال مجرمانه در این ایام اشاره کرد.
دادستان عمومی و انقلاب نائین تاکید کرد: ایجاد آلودگی صوتی نامتعارف از طریق استفاده از مواد محترقه و منفجره در معابر و اماکن عمومی و نیز ایجاد ترافیک اخلال در نظم عمومی است که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.
7136

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92674/اخبار-کوتاه-استان-اصفهان
بستن   چاپ